Marsalierul e mai puturos, trebuie sa accelerezi ceva mai mult, si sa fii mai atent cu ambreajul.
La diesel folosesti ambreajul pentru a pleca, la benzinar e diferit, ca trebuie sa ramai cu ambreajul in punctul in care a inceput sa miste masina, si sa accelerezi, sa ajuti motorul sa "ia masina dupa el".
Plus ca unele masini pe benzina intrerup la plecarea de pe loc, in special cele cu motoare Volkswagen 1.4-1.6. Eu am permis de 5 ani, am condus toate cazanele posibile, am printre altele si doua Dacii, dar cand urc intr-un Golf 1.4, prima plecare ori e cu motorul prea turat, si abia ma misc, ori opresc motorul din start.
De obicei ridic ambreajul usurel la relanti, pana cand incepe sa se miste masina, iar atunci ajut cu acceleratia. Ei bine, la Volkswagen nu merge treaba asta, ca acceleratia da suturi, in loc de putere. Am avut si Octavia 1.6 benzina (tot motor VW), si la fel facea. La masini nu se intampla asa ceva, dar dupa cateva plecari de astea retarde cu un VW, inveti sa-l conduci si pe ala, oricat de blonda ai fi.
Exact asa e la 1.4 da eu sunt mai boss si plec cu el de la 1000 rpm de pe loc fara sa tremure.
Eu cu Octavia plecam ori pe la 1500, si stiam ca urmeaza acel smucet, ori in limitare, si radeam de ea, cum "inota" pe asfalt. Oricum, cert este ca am simtit un plus de putere, cand am trecut la Logan 1.4
Este aproximativ la fel.Tu ai facut pe alta masina.Chiar daca cea de la scoala era tot pe benzina diferente exista de la masina la masina.Chestie de reglaje.La benzina accelerezi putin mai tare.
Fix la fel se face si pe benzina doar ca trebuie sa accelerezi un pic mai mult
Trebuie sa dai drumul mai putin la ambreiaj..pana vezi ca pleaca dupa loc...si apesi acceleratia in acelasi timp in care dai drumul la ambreiaj...asa fac eu si nu mi se opreste motorul