Cand este oprit, bineinteles.Sa nu te gandesti ca lichidul de racire din instalatie il pastreaza rece ca gheata.Doar il tine la o temperatura cat sa nu ia foc.But anyway, multumiri inventatorului pompei de apa.
Cand este oprit evident.
Cand sta la ralanti pistoanele tot lucreaza, ai o turatie de relati sa zicem 900 Rpm
Pe de alta parte nu incurca faptul ca motorul se raceste cu motoarele turbo benzina (e valabil si in cazul dieselurilor) care atunci cand ai mers la un drum lung, nu inchizi motorul pur si simplu cand ajungi la destinatie ci il mai lasi la relanti 1-2 minute sa se racesca cum se zice, ca sa protejezi turbina.
Motorul aspirat cred ca merge oprit imediat dupa ce vii de la un drum lung, el nu sufera si nu are nevoie sa se raceasca la relantiu.
Eu dupa ce o alerg o las cateva minute cu motorul pornit ca sa se raceasca mai repede. Pompa de apa transfera mai rapid caldura de la blocul motor catre radiator.
Da, pentru ca ai turbo benzina
daca era benzinar aspirat puteai sa-l opresti cand vrei tu
Pe de alta parte mai fac o precizare indiferent de motor ca e diesel ca e benzina cat este rece nu se accelereaza tare, adica nu se duce sus in ture, bine asta ca o completare la ce am scris mai sus, nu pentru tine.
David24876 întreabă:
led889 întreabă: