Ambreiajul il folosesti numai cand schimbi vitezele. In rest, nu tii piciorul pe el ci SUB el, sau langa el, in stanga.
Ambreiajul la jumatate, cand pleci de pe loc. Adica, dupa ce ai cuplat viteza intai, dai drumul la ambreiaj pana la jumatate si apoi, in timp ce accelerezi, dai drumul, in continuare, la ambreiaj, pana la capat.
Ambreiajul il folosesti doar cand pleci dupa loc sau cand schimbi vitezele
1-plecarea dupa loc (ambreiaj calcat accelerezi f putin si ridici treptatpiciorul pana cand masiina incepe sa se miste si mai stai putin cu piciorula asa pana cand se misca bine apoi il iei lasi liber)
2-in curbe (folosesti ambreiajul doar atunci cand este nevoie sa schimbi viteza, daca nu iei piciorul dupa acceleratie simasina reduce viteza singura)
3-plecarea din panta (aicii ttrebuie sa simti masina motorul, sa stii cum lucreaza ambreiajul, dar pentru incepator faci asa ambreiaj si frana calcate iei usor piciorul dupa ambreiaj si stai cu ochii la turometru o sa scada turatiilr si masina isi schimba mersul adica o sa fii atent cum merge inainte de a ridica usor piciorul si in momentul in care se schimba mersul iei usor piciorul dupa frana daca masina o ia in spate calci frana si mai ridici putin piciorul putin insemnand milimetri daca masina nu o ia inapoi continui prin a accelera putin si ridici picoorul dupa ambreiaj exact ca la plecarea dupa loc, mai usor ar fi cu frana de mana trasa si pleci normal iar cand simti ca masinna vrea sa plece lasi frana de mana si gata)
Ambreiajul se cupleaza la jumatate si acceleratia la blana, cand esti in dreptul luminii verde a semaforului si se uita tipele la tine =)
Ambreajul nu se manevreaza atat de simplu, "pe jumatate", "la fund", sau mai stiu eu ce unitati de masura. Tii piciorul stang numai pentru pedala de ambreaj, si il manevrezi dupa cum simti ca se descurca motorul. Depinde de masina, de stilul de condus, de incarcatura... El are o parte 'moarta' in cursa lui, adica in care nu se intampla nimic. La o masina cu ambreajul bun, ai zona moarta pana ridici 2-3 cm de la podea, apoi o zona de vreo 5cm e cea de "actiune", adica unde cupleaza motorul la transmisie, iar dupa acel cuplaj, mai sunt cativa cm de cursa "moarta". Dupa ce te inveti cu masina, folosesti ambreajul doar in zona de actiune, peste zonele 'moarte' treci repede. Intotdeauna il calci pana la fund cand schimbi sau faci plecarea de pe loc, deci folosesti toata cursa.
Nici pedalele de acceleratie si frana nu se folosesc "la jumatate" sau "la fund", prima data cand conduci o masina pe care nu o cunosti, te comporti fin cu pedalele, sa vezi fiecare cat de sensibila e.
La plecarea de pe loc, eliberezi ambreajul de tot, pana la urma. Nu mergi cu el calcat pe jumatate sau ceva de genul, pentru ca il vei uza mult mai repede. De la rampa la drum drept sau curba, difera modul in care cuplezi (ridici) ambreajul, dar tot asa il folosesti. Doar ca atunci cand pleci de pe loc in rampa, tii ambreajul apasat o perioada mai lunga de timp, il ridici mai atent (in raza de actiune), si accelerezi putin mai mult decat pe drept.
Cand ajungi la o curba, daca e periculoasa calci ambreajul si treci intr-o treapta mai mica de viteza, apoi eliberezi ambreajul. La fel si cand dai de un deal inclinat, unde ai nevoie de mai multa putere, si treci de exemplu de la treapta a 5-a la a 4-a sau chiar a 3-a. Ambreajul il calci doar cat timp schimbi viteza, apoi il eliberezi si accelerezi.