Salut Nik, consumul la un scuter creste in primul rand din cauza filtrului de aer murdar, inbaxit. Cantitatea de aer de care are nevoie carburatorul pentru amestec scade si creste cantitatea de benzina, iar motorul nu reuseste sa arda surplusul de benzina. O alta cauza a consumului o reprezinta jiglerul principal din carburator. Daca bujia este neagra-umeda, amestecul este prea bogat in benzina si trebuie sa-i micsorezi jiglorul principal, de la 68 la 62, am luat ca exemplu, nu stiu ce carburator ai montat pe scuterul tau, de 12 sau 17 si nu am cum sa-ti spun marimea precisa a jiglorului ce trebuie montat. Cat despre reglajul carburatorului, vad o gramada de tampenii scrise pe aici. Pe majoritatea carburatoarelor sunt doua suruburi, unul pentru amestec(benzina, aer si ulei) si unul pentru relanti(aer).Cel de amestec il inchizi de tot si il desfaci 1, 5 ture iar cel de aer, sa ramana o fanta de 1-2 milimetri intre pistonasul din interiorul carburatorului si corpul carburatorului.Pentru alte nelamuriri iti stau la dispozitie, nu au de-a face aceste reglaje cu consumul!
Consuma atunci cand surubul este mai strans deoarece ii scazi volumul de aer si automat consuma mai multa benzina!
Da,consuma mai mult pentru ca, cand il strangi turatia creste si relanti-ul, si e normal sa consume mai mult, cand deschizi consumul este mai mic dar turatia mica