Este vorba de motoare cu ardere internă, care transformă energia termică în lucru mecanic, în energie mecanică, cu un anuit randament.
Puterea se măsoară fie în kW, fie în CP, cu raportul 1CP=0, 735kW. De la o generaţie la alta nu s-a schimbat principiul care stă la baza acestor motoare, ci doar s-a îmbunătăţit randamentul conversiei între cele două energii. Cilindreea este unul din parametrii motorului cu ardere internă şi puterea este direct proporţională cu aceasta, dacă păstrăm restul parametrilor identici.
Fie că vorbim de motoare pe benzină, fie pe motorină, fie pe gaz sau alţi combustibili, toate au practic acelaşi principiu, doar că există diferenţele constructive, de funcţionare, sau ale calităţii combustibilului, care au puteri calorice diferite. Cunoaşterea de azi a produs tehnologii foarte performante, aşa că a compara doar cilindreea a două motoare, fără să ţinem cont de restul parametrilor, nu are suficientă relevanţă.
Nu neapărat. Pentru ca sunt multi alti factori care contează. Nu trebuie sa mergem prea departe, avem exemplu chiar Loganul, motorizare de 0, 9 de 90 de cai, motorizare 1.2 de 75 de cai.
Mda, atunci cum explici motorul de 1l 125cp de la Ford? Comparat cu motoare de 2l de 140cp de la vw?
Dar dacă motorul ăla de la Ford, era de 1.5l, ce putere avea?
Sunt motoare de 1.5 cu 100cp. In ziua de azi nu doar marimea motorului conteaza in ceea ce priveste puterea
Dacă tot ești așa de serios, atunci nu compara... gulii cu avocado
Acasa ai soba? Sau centrala ceva? Cand bagi in foc un lem mai mare si in alt foc o surcea care da mai multa putere? Cati ani ai? Intrebi chestii pe care le stie si bunica
Salut. Motorul mic are blocul motor mare. Deci. Duce mai multi km, motorul mare are blocul motor mic. Cai putere poti obtine si dintr-un motor mic. Chiar in Romania. Avem un polo de 1. 9tdi cod motor arl. De aproape 600cai.
Motorul mare are blocul motor mic?!? Si ce legătură are blocul cu km?!?
Are. Intereseaza-te mai bine, daca nu esti sigur pe tine numai fa arogante pe aici. Cu cat blocul motor e mai mare, cu atat v-a ceda mai repede.
Sunt foarte sigur pe mine, deci îmi permit sa fiu arogant. Insa nu ignorant. Un motor de camion, al cărui bloc este imens, duce câteva milioane de km. Dar poate ai o explicație logica a acestei legaturi dintre dimensiuni si kilometraj, pe care eu unul as fi foarte interesat sa o aflu.
In privinta afirmatiei "motorul mic are blocul motor mare", nu mai comentez.
Nu compara un camion cu o masina. Sunt motoare construite total diferit!
Mda, probabil au blocul mai mic...
Ce legatura are blocu motor cu prefectura? Omu intreaba de capacitate cilindrica, ca urmare o capacitate cilindrica mai mare normal ca motoru sau blocu motor e mai mare.Nu stiu ce idei aveti unia de sta mata in coada.Cu cat e blocu mai mare va ceda ce anume? Nu mai semnaliza cand spui tampeniile astea ca nu e bine.Bolcu motor mai mare inseamna contril mai bun, racire si etc.Ce sa cedeze? Arunci asa vorbe in vand fara nici o explicatie.Deja esti si ingineri si proiectant de motoare.Da nu stiu cum se face ca stai pe TPU in loc sa lucrezi pentru marile companii auto.Motor mare bloc mic asta ce vrea sa insemne? Daca e mare cum dracu sa fie mic, tu citesti cand scrii ceva? Sau probabil motoru mare cu bloc mic, la ala stau cilindri asa la vedere
Pe principiul mai mult combustibil ars mai multa energie transformata in miscare... DA capacitatea are legatura cu puterea.
Noile modele de motoare dovedesc contrariul. In ultimi ani sistemele din jurul motorului stabilesc puterea.
Dacia 1300 - 1300 cm3 are 60 cai consum 7L/100km
Golf 6 - 1400 cm3 are 160 cai consum 5L/100km
Diferenta: 2 turbine care ajuta motorul sa mearga in alte conditii de exploatare. injectie directa cu carburant in cantitati bine stabilite.
La motoarele vechi era important sa mearga (tolerante foarte mari).
Motoarele noi sunt calculate sa mearga in limite stranse. Totul e calculat!