Al treilea tip de fum, fumul negru, arată faptul că în combustibil există impurități sau că acesta are parte de un amestec bogat. Prin urmare, trebuie verificat filtrul de aer și schimbat dacă nu funcționează în parametri optimi sau dacă nu a fost înlocuit la timp.
Dacă o mașină pe benzină emană fum negru, apare posibilitatea ca raportul aer/benzină să nu fie corect. În acest caz, se face o verificare a bujiilor și, dacă acestea prezintă pe suprafața lor un strat de fum negru, se confirmă lipsa de aer.
Toba neagra este ok, ca scoate fum negru, probabil nu arde de tot benzina, am vazut asa f multe audi a4 pe benzina,deci poate acceperezi prea brusc iar masina nu-i asa de bine facuta ca urmare lasa benzina sa treaca nearsa.
Nu stiu ce masina ai,nu ai spus anul modelu etc,pentru ca daca ar fi fost ceva probleme,stiu si eu ceva sensori care contribuie la realizarea amestecului, atunci ai fi avut check engine aprins la bord.
Daca masina nu are nimic aprinsa la bord, atunci e ok. Daca ai avea bujii care sa nu mearga, asa zic unia, sigur ai avea check engine aprins la bord, sau alti sensori.
Am spus f multe audi a4 benzina 2005-2008 majoritatea am vazut scoteau asa fum negru, nu mereu cateodata cum spui tu.
Am umblat la 2 masini genul asta si ambele aveau scapari de ulei pe la turbina.
Bine nu stiu daca aia sa fi fost cauza fumului negru, pentru ca nu am remediat sa vad dupa ce se intimpla.Ar putea fi si aia o posibilitate.
Daca masina ta are turbina ar fi bine sa verifici daca scapa ulei pe aolo, este usor de verificat.Cauti unde este radiatorul ala de turbo, sau te uiti la turbina si o sa vezi dupa ea o conducat destul de groasa de metal sau cauciuc, depinde ce marca e masina.
Ei acele contucte is conectate si prinse cu un colier, desfaci colieru si conducta respectiva la un capat si daca curge ulei inseamna ca pierzi ulei pe la turbina.
Bine unia or s-a spuna ca n-are a face acel ulei, ca daca ar fi fost de la ulei ar fi iest fum albicios.Nu am spus ca sar duce uleiul in cilindri,dar ar putea,zic eu ca turbina sa duca vapori de ulei si sa imbogateasca amestecu aer benzina,ca urmare vei avea prea putin aer in acel amestec.
Ok dar daca ar fi asa,ai sensorii aia la evacuare,aia lambda,aia ar semnaliza catre calculator si calculatorul ar remedia,ar baga mai mult aer.
Prea putine detalii,nu marca masinii, nu model, nu lumini aprinse la bord, deci trebuie mai multe info sa iti poti face o idee cam ce ar putea fi.
Scaneaza masina, vezi daca ai coduri, apoi mai vezi.
JaguarSType întreabă:
Stanmariusvasile întreabă: