| Alexandru250201 a întrebat:

Care ar fi simptomele unei distributii care trebuie schimbata la un N47?

8 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Numărul de km e cel pe care-l iei in calcul la așa ceva

| relian a răspuns:

Simptome? Masina sau motorul ala functioneaza bine, ai probleme, despre ce simptome vorbesti?
Poti verifica sa vezi daca sunt probleme, daca ai la bord ceva lumini aprinse, daca ai presiune buna la ulei, eventual daca motorul face zgomote ciudate, sau altfel de cit normale.
Asta cu zgomote, trebuie sa fii cu ceva experienta sa iti dai seama despre diferenta de zgomot dintre un motor normal si unul care ar avea uzura mare.
Tu esti cel care spunea ca motorul N47 pune in cwur pe motorul M47 laughing ei acum sa te vad cum o sa stai tu in cwur cu schimbatul, sau reparatul la motorul asta laughing cand va trebui sa scoti tot motorul sa schimbi un lant prapadit, sau un intinzator

Motorul asta nu se mai fabrica de mult. Au vazut ca au dat cu mucii in fasole lau lasat balta, ma si mira cum de l-au facut laughing adica faci ceva si nu te gindesti la reparatii, ori credeau ca tine o suta de ani.

In sfarsit, cauta si tu in engleza pe Youtube video cu chestii de astea, cum verifica unia, daca lant, curea, sau ceva in distribuie ar fi f uzat.
Piesele din chiloasa nu se uzeaza asa de usor, doar daca nu au ungere buna, doar asa se uzeaza, altfel tin pana cand arunci masina la fier vechi.
Bine, ar putea sa se uzeze si daca conduci ca un nebun, daca urci RPM pe rosu, normal cai sar toate alea din motoru ala, ori uzezi piesele f rau.
Daca faceti linute, daca mergi cu a 4a in loc dea 5 a sa il faci pe altul, uzura la greu.

Daca vrei sa aschimbi lantu si intinzatoarele, va trebuie sa dai motorul jos laughing cascadorii plinsului.Banui de asta intrebi.Dar sa faci asta asa doar ca auzi la altii ca au facut, cand tu sa nu ai nici o problema, ca asa zic unia, sau asa recomanda altii, eu zic cauti sa iti faci singur probleme.
Eu am avut masina cu 120 mii mile, nu am schimbat cureaua de distributie si nici o curea si nici un lant niciodata.
Chiar m-am uitat atunci la curea si era f buna laughing fara crapaturi fara nimic, intinzatoare bune, sa ma apuc sa schimb ca asa fac altii? De ce sa fii la moda, sau ce?
Ai bani si n-ai ce face cu ei? Sau te temi ca ai un fier si sa nu pateasca cine stie ce, asa ca schimbi sa nu se intimple.

Este bun ca esti preventiv, daca ai luat acum masina si este ceva gen fier, poti sa schimbi, dar te va costa, asa ca nu mai intreba, fa rost de piese, duo sa schimbe, dar sa stai linga ei sa vezi ca schimba, nu sa iti ia piesele si tu sa ramai cu masina tot asa laughing

Cere sa iti arate piesele vechi schimbate, sa le iei acasa, poti sa ceri asta.

| gabicoo a răspuns:

Tusea productiva.

| glock17 a răspuns:

Distributia e cel mai bine sa o schimbi la 60.000 km Nu exista "simptome" dupa care sa te iei. Trebuie schimbata la un anumit numar de km care poate fi mai mic sau mai mare, altfel ti se poate rupe cureaua de distributie si tot sistemul o ia razna, practic iti moare motorul. Daca ti se rupe cureaua in mers cu viteza mare si nu poti opri masina poti sa iti faci programare la parastas.

| relian a răspuns (pentru glock17):

Adica? Ti se rupe cureaua la pantaloni, gata ai murit deja laughing interesanta analiza sau gindire mai ai.
Daca se rupe cureaua ce spui in mers ce anume se intampla? Lasa parastasu, zii ce se intampla mai exact cu motorul, cu masina?
Daca se rupe ceva o curea, ramai in chiloti, dar nu mori corect laughing asa si la masina, ramai in drum, dar nu patesati nimic, se opreste motorul, masina incetineste, eventual pui si frina daca vrei sa se opereasca mai repede.
Despre care parastat vorbesti? Faci cumva relcama la biserica laughing Schimbi distributia de ce? Tu stii ca idee ce este aia o distributie la un motor, ce include ea?
Scmbi distributia la 60 mii km de ce? Da de ce nu schimbi toata masina laughing
Sa stii si tu cei aia distributie, uite iti zic eu, macar sa mai inveti ceva.
Distributia la un motor, include chiloasa, toate piesele care is acolo in acea piesa plus curea sau lantu care face legatura intre aceasta chiloasa si arborele cotit.
Bine nu stau acum sa iti spun si cei ala arbore cotit, ca asa stam intruna pe aici sa inveti tu cei ala un motor.

Deci te apuci dupa 60 mii km sa schimbi o parte a motorului de ce? Daca ai piese in chiloasa defecte sau uzate le schimbi pe alea, dar nu schinbi chiloasa cu totu deloc.Nu ai de ce sau pentru ce.
Ce auzi tu ca spun unia "am schimbat distributia" ei habar nu au cei aia, de fapt ei schimba doar lantul sau cureaua de distributie, deci o piesa dintr-un intreg sistem al distributiei,
Este gresit sa spui ' am schimbat distributia " cand tu ai schimbat doar cureaua sau lantul.
Spui am schimbat cureaua sau lantul de distributie, asa este corect.
Daca vrei sa pricepi bine, l daca nu ramai cu ce stii tu si cu expresiile tale gresite.

| glock17 a răspuns (pentru relian):

Mda, posibil sa ma fi exprimat gresit dar crede-ma ca stiu ce e aia distributie, stiu ce e un arbore cotit, stiu ce roluri au. Sunt mecanic, nu meserias, dar in devenire si stiu deja destule cat sa mi dau cu parerea despre o distributie. Si da, daca ti se rupe cureaua de distributie in mers si nu poti opri masina e rău, o ia tot sistemul razna. Daca mai citesti o data ce am scris intelegi. Sunt unele cazuri in care se rupe cureaua de distributie si masina nu se mai opreste. Si cureaua aia, majoritatea o schimba la 60. 000km ca atunci ii expira garantia. As zice sa nu mai faci misto de oricine fara sa cunosti, practic cu raspunsul asta m ai facut proasta in fata. Daca nu stiam ce e o distributie nu raspundeam la intrebare.

| Alexandru250201 explică (pentru glock17):

Omule, motoru N47 are distributie pe lant, nu pe curea, si se schimba pe la 200, 200 si ceva de mii de km

| relian a răspuns (pentru glock17):

Vad tot dai acelasi raspuns, adica nimic, nimic concret ce se intampla in mers daca se rupe lantul sau cureaua de distributie.
Eu ti-am spus se operste motorul logic, altceva nu se intampla nici grav si nici negarv.
Tu continui sa spui ca de se opreste e de jale faci deja parastas, explica, nu fac misto de nimeni, ti-am dat posibilitatea sa explici ce anume se intimpal.
E un prpadit de lant, o prapadita de curea, fara alea motorul se opreste, fctie de c e motor este ce se poate intampla sa se rupa valvele, indoaie chestii genul asta.
Dra tu te exprimi ca si cum daca sar rupe asta ceva, masina ar exploda, ar sari in aer, gata deja nu mai existi laughing
Tu maninci paine iesita din garantie? De ce o maninci? Ar trebuie sa no maninci laughing Stii ce garantie are o paine? Stii ce este garantia unui produs?
Nu stii, daca stiai nu mai spuneai prostii.Hai sa iti explic, eu asta daca vrei sa inveti ceva sau sa retii ceva bun.
Nu team facut proasta in fata, nu te iau la misto, iti spun doar ca nu esti informata si ce crezi tu nu este corect.

Garantia unui produs, indiferent care afi acel produs, nu inseamna ca dupa acel termen produsul trebuie aruncat, schimbat etc.
Acea garantie, arata ca fabricantul acelui produs garanteaza produsul un numar de zile, de luni, de ani, el iti garanteaza ca pana in 60 de mii km in cazul de fata cureaua sau lantul repectiv nu va pati nimic, astra daca nul rupi tu daca sxtiu si eu nu ai ungere etc.

Deci in conditii de exeploatare normale fabricantu iti garanteaza chestia aia.
Dar asta nu inseamna ca dupa perioada aia gata trebuie sa schimbi ca de nu ai explodat laughing nici pomeneala.
Ti-am spus am avut o masina Audi A6 avea curea la distributie, motor mare in V deci nu trotinete dealde 1.5 litri, dupa 120 mii mile m-am uitat la curea era buna, nici o crapatura nimic.
Am dat mamsina aia, mi-am luat un rapan de BMW seria 3 laughing dar cu 5 mii de mile la bord.
Dimn citi cunoscuti am eu, prieteni, desi nu am multi, dar cunoscuti, nu am auzit pe nimeni pe aici, vai trebuie sa schimb cureaua sau lantul la distributie.
Nu stiu de ce la voi in RO schimbati a sa toate astea, chiar este necesar sa faceti asta, sau cine va obliga, cine va pacaleste?

Esti mecanic in devenire, esti fata? Vad asa spui, nu prea am vazut femei mecanici, dar e in regula, este bine daca iti place si te pricepi.
Dar invata si altceva, nu doar ce spun aia pe acolo pe unde inveti tu.

Am un prieten are si a avyut masini de munca, vanuri, truckuri, are sia cum un truck cu motor de 7 litri, din anul 2000 ditai fieru, zici cai tractor, pe motoriona, masina grea de munca.
Niciodata nu ia schimbat nici o curea de distributie si nici serpentina si nimic.
Mmasina merge sia cum fara probleme.Care sunt aia toti schimba la 60 de mii km cureaua aia sau lant, care is aia? Asa va zic voua pe acolo cine va invata, doar de esti mecanic nu spui clientului nu schimba frate ca e buna laughing chiar dei buna tu spui, schimba schimba ca asa spune cartea laughing dar dupa carete la km aia sau ceva mai mukti, trebuie deja sa schimbi toata msina.

Spui ca stii cei aia o distributie da? Atunci de ce te-ai exprimat gresit, spunind ca mai esti si mecanic?