Cross Fusion. Echipare mai buna.
Dar e greu de zis, daca e sa o faci personalizat. S-ar putea sa ti se potriveasca cadrul de la GTX 9 mai bine pentru ce vrei tu sa faci cu ea, pentru geometria corpului tau (asta conteaza foarte mult cand te dai). Eu sunt cicloturist prin excelenta, si am avut pana acum cateva bicle. O sa te surprinda cand iti voi zice ca una din cele mai bune am luat-o la second-hand cu 350 de lei. I-am bagat o echipare serioasa (schimbat butuci roti, frine, angrenaj, schimbatoare, etc), si satisfactia a fost imensa, a fost bicla pe care puteam sta toata ziua fara sa obosesc, adica era exact ce aveam eu nevoie. Acum am o piesa de colectie de 1600 de euro, si, desi ii e net superioara aceleia (ma misc mai rapid cu ea, fac mai multi km pe zi, pot cara greutate mai mare), uneori tinjesc dupa comoditatea ce mi-o oferea aceea, pentru ca la drum lung, cand ai de pedalat ore in sir pe zi, comoditatea chiar conteaza.
La o bicla slab echipata, dar cu cadrul bun, poti sa ii aduci schimbari, incit sa faci din ea bicicleta ideala. De aceea, daca e sa te pronunti cu adevarat, e greu de ales. La noi e prost ca nu te lasa sa le incerci inainte de a le cumpara. Un test-drive de un sfert de ora poate spune mult despre o bicla, daca ti se potriveste sau nu.
Si inca ceva te rog
Grx 9 are furca pe aer sau pe ulei?
Nu e chiar asa. Pinioanele sunt consumabile. Eu schimb un set anual. Altii o fac si la sase luni. Depinde de cit tragi de bicicleta. Un schimbator, de ai habar, il schimbi in 5 minute, iei unul mai performant, in cazul nostru cel de spate cel mai bun e Shimano Alivio, si la o diferenta de pret de pana in 100 de lei te alegi cu Shimano XT, care e net superior. Sau, la angrenaj, am trecut de pe obisnuitul patrat pe rulmenti exteriori, modelul Hollowtech II care e tehnologie de virf, dar care, datorita rigiditatii, ofera o tractiune mult mai buna, nu se pierde energie prin torsionarea bratelor pedaliere (bine, asta m-a costat ceva). De aceea echiparea conteaza mai putin, pentru ca daca ai ceva maruntis prin buzunare, o poti schimba oricind, si asa, cele doua modele prezentate, care acum sunt undeva la 2000 de lei, cu o echipare ultradecenta Shimano XT (Shimano e pe clase, virful de gama fiind XTR, apoi urmeaza XT, deci vorbim de calitate si tezistenta in adevaratul sens al cuvintului. Nu ca Alivio, care e undeva la mijloc nu ar fi bun, e excennlent, dar e o diferenta neta). poate sa ajunga ca valoare la 3500 de lei, tot atit cit dai pe una cu echipare similara.
Nu e nici pe aer, nici pe ulei. Conform specificatiilor e pe arc. Asta poate fi un neajuns, una pe aer sau pe ulei e mult mai buna. Dar nici nu poti avea pretentii prea mari la 2000 de lei. Cross ofera niste cadre bunicele, in schimb, are de suferit echiparea la un pret acceptabil ca acesta, dar eu zic ca, chiar si asa, e o bicla decenta.
E tot pe arc.
O furca pe ulei, chiar si mai slabuta e undeva de la 500 de lei. Nu prea are loc in pretul unei biciclete de mai bine de 2000 de lei. Bicicletele aduse in discutie sunt "entry-level", asta inseamna ca sunt destinate amatorilor, deci nu poti avea prea mari pretentii de la ele. O furca pe ulei e destinata fie celor de la "mid-level", care folosesc frecvent bicicleta si incep sa aiba pretentii, fie celor de la "high-level", adica profesionistilor, celor impatimiti, sau celor ce participa la concursuri, unde pretentiile sunt pe deplin justificate.
AnonimusAnonimus1234 întreabă:
AnonimusAnonimus1234 întreabă: