Ce ai scris tu aici, numai marci de masini nu sunt. Toate sunt cam apropiate.
Depinde si din ce generatie sunt masinile alea.
Renault mai avea probleme la dieselurile dci, in timp ce Peugeot/Citroen aveau motoare mai solide pe motorina.
Pe benzina, Renault sta foarte bine, nu stiu ceilalti.
Buget pentru ''dubiță'' am în jur de 3000e
M-am uitat prima data la kango care sa făcut pana în 2007. Parca nu e ce trebuie.
1. 4benzina mi se pare prea putin, iar de diesel, aud ca unii fac 400mii cu motor de 1. 5 alții ca au avut probleme pe la 150.
Cel din 2008 în sus îmi place mai mult, mai ales varianta lunga, ii perfecta pentru mine, cea închisă fără geamuri de sticla în spate.
De partner am auzit ca e mai fiabila ca și kangoo dar ceva mai scumpa la întreținere.
Ma gândesc ca nici exagerat de scumpa nu poate fi pana la urma e doar o dubiță.
Am întrebat aici în speranța că dau de cineva care sa ma ajute cu un plus de informații.
Iar când vine vorba de mașini franțuzești vs nemțești, diferența e ca cele franțuzești își mențin fiabilitatea iar la preturile la care se vad oferă foarte mult în comparație cu cele nemțești.
Ca tot veni vorba de întreținere la 407, are colegul meu unul din 2008 iar eu am E60 din 2008, adevărul e ca ii puțin peste ca și clasa, dar costurile de întreținere la 407 sunt la un sfert dacă ar fi sa le comparam.
Mie imi plac motorizarile diesel de la Fiat, poate nu ar fi rau un Doblo.
1.3 diesel e cam chinuit pentru marfa, 1.9 jtd e perfect. Eu am motorul asta pe Opel Vectra, e super misto. Injectie CR Bosch, nu prea au probleme cu injectoarele (decat peste 300k + motorina proasta si mers pe distante scurte). Fata de dci de exemplu sunt foarte fiabile.
La munca avem un Fiat Ducato 2.0 diesel, e tanculet si ala. Au cedat totusi injectoarele aproape de 400. 000km, dar in rest trage foarte bine, merge incarcat peste limita, fara belele.
Mi se pare aberant sa te arunci la masini frantuzesti si sa ai pretentia de costuri mici la intretinere. Piesele in general la masinile astea sunt scumpe raportate la salariul romanului de rand.Care este undeva la 2000 de lei preponderent daca este sa facem o medie.Fiabilitatea este doar o parere personala a fiecaruia.Tu daca n-ai ce face si vrei sa auzi parerile oamenilor ale caror nevoi pot diferentia fata de ale tale, intra pe google si citeste recenzii despre fiecare model.Sunt zeci de mii de recenzii.
Renault Megane 2, care e concurent cu Golf 4 si mult superior, trece anul fara defecte, ori cu necesar de piese de 200-300 de lei, ca nu cedeaza tot brusc, ca la nemtisme. Logan este conceptie Renault, are probabil cele mai ieftine revizii dintre masinile obisnuite.
Ce si-a ales baiatul sunt utilitare facute foarte ieftine la piese.
Scumpe sunt masinile in genul lui Peugeot 407, 307, mai ales daca ajungi sa le spargi botul. Au o caruta de plastice scumpe pe ele, iar de aftermarket nu prea stiu marcile frantuzesti.
În primul rând, Renault Kangoo prima generație, începe să nu se mai caute atât de mult. A doua generație, în schimb este căutată pentru modelul lung maxi.
În schimb a doua generație o găsești și sub sigla Mercedes Benz, ca model Citan.
Ambele generații s-au vândut și sub sigla Nissan pe anumite piețe.
Celelalte două modele, sunt gemene, doar câteva detalii făcând diferența vizuală. Ultima generație a acestor două modele o găsești sub sigla Toyota Proace și Opel Combo, Zafira.
Ca și la Renault, de evitat prima generație, de la a doua generație este bine să vă orientați.
La utilitarele second-hand, costurile de întreținere, depind doar de seriozitatea vechiului, vechilor proprietari. În sensul, dacă au carnet de servici la zi, dacă nu le-au supraîncărcat, dacă nu au avut, chiar tamponări ușoare.
Oricum, sunt modele realizate cu piese auto de la autoturisme, inclusiv motoarele, care suferă mici modificări, îmbunătățiri pentru a putea să reziste la sarcină, uzură, folosire intensă.