Cele mai rezistente cred ca sunt 1.9 CDTI, atat cel 8v, de 120cp, cat si cel 16v, de 150cp.
Insa si 1.3 CDTI e foarte reusit, a fost pus pe multe autoutilitare, Corse s.a.m.d., si rezista multi km fara probleme, plus ca e foarte econom.
Cele mai multe probleme le-am auzit la 1.7 CDTI, dar nu l-as cataloga drept un motor problematic, prin simplul fapt ca e cea mai populara motorizare, si sunt foarte multe. Oricum, problemele principale ale CDTI-urilor sunt la injectoare si pompa de inalta presiune (din cauza calitatii motorinei in principal), si a filtrului de particule, care se poate infunda, si incepe un circ... Ba se limiteaza motorul, ba trage, ba da foc evacuarii (vb serios). Am mai auzit de turbine duse la 1.7, dar cum spuneam, sunt foarte multe, fata de 1.9 si 1.3
La cele pe benzina, 1.4 e cam mic, si poate avea tendinta sa o ia pe ulei, din cauza ca munceste mai mult. El in esenta e un motor foarte bun, are mecanicul meu pe Aveo, dupa 10. 000km scoate uleiul ca nou din ea. Are in jur de 70. 000km masina.
1.6 e mai echilibrat, si se conduce foarte frumos. Am avut una care mergea prost, s-a dovedit a fi defect modulul cu bobinele de inductie.
Intotdeauna un motor diesel mai mare e mai rezistent pentru opel 1.9 120 cp respectiv 150 cp motorizari foarte bune. Important sa fie ingrijit asfel nimeri unu cu probleme.
ClaudiuM1997 întreabă: