Pentru că sunt modele gemene.
Sunt modele de buget, sport, care folosesc același motor, platformă tehnică. Nu e singura alianță creată. Noua Toyota Supra, noul BMW Z4, sunt modele gemene. Utilitarele PSA-Fiat, PSA-Opel. Grupul Volkswagen, de peste 25 de ani realizează astfel de modele gemene. Nu este ceva nou. Renault 12, Dacia 1300; Fiat 124, Lada 1200, Seat erau gemene. Se practică pentru scăderea costurilor de creație și producție.
Ai dreptate in ceea ce spui, dar nu ai dreptate ca sunt modele de buget.
Stii cat costa ultimul model subaru BRZ? incepand de la +34.000 de euro
toyota GT86, incepand de la +32.000 euro modelul fabricat mai recent, in curand se lanseaza si in Ro noul model care sigur costa ceva mai sus.
Din pacate aceste societati respectabile nu ofera mai nimic la capitolul performanta pentru acesti banuti, pai o masina cu valente sport cu 200 de cp, pe care o bat cu honda mea de 22.000 de euro mi se pare de rahat, mai ales pentru ca subaru asa cum a obisnuit in trecut masini de astea suparate pe aceasta plaja de preturi, numai zic ca au dat-o in bara rau cu noul lor IMPREZA care este doar cu numele, o masina de oras cu 100 de cp, inainte cand spuneai subaru si impreza in acelasi context te gandeai la masini puternice gata preparate de rally.
Deci parerea mea este ca desi imprumuta aceeasi platforma si aceeasi gama de preturi o fac prost, in afara de faptul ca masinile arata frumos si agresiv la capitolul la care ar trebui sa puncteze aceste modele sunt SLABE.
Un ex. care cel putin pe foaie pare fericit va fi noua toyota supra si bmw z4, tot la fel sunt infratite, nu identice ca cele doua modele expuse mai sus, dar sunt pe aceeasi platforma.Mi se par mult mai ok amandoua modelele de aceasta data fiind atat agresive in look dar si puternice, chiar daca piperate ca pret, pleaca de pe la 40.000 de euro fiecare si urca exponential in functie de motorizare si optiuni.
Am spus de buget, deoarece nu acesta este prețul final, real. Dacă era construit de o singură marcă, prețul final se dubla.
Așa, ce nu se vede, sunt piese folosite și pe alte modele ale celor 2 grupuri auto, inclusiv cele de buget.
În momentul în care se construiește un model de la "zero", o firmă auto, folosește, printre altele, și piese auto din cadrul companiei compatibile cu noul model.
Iar, în prețul final, intră inclusiv costurile de creare a modelului respectiv: oamenii implicați, prototipurile, orele de lucru. Costuri care depășesc de multe ori 500 milioane de euro. Ori, aceste alianțe fac, ca aceste costuri să scadă, dar se și împart între cei doi producători.
America este un exemplu pentru astfel de colaborări.
AdamSandler întreabă: