| Vasilicamosbatran a întrebat:

Care e diferenta intre o masina care are ABS si una care nu are?
Si daca ai 2 masini la fel, care cea de piese e cu ABS, il poti pune ABS-U asta la masina care nu are?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Mașina cu ABS are alte conducte de frână, are senzori la fiecare roată și o unitate de frânare separat.
Mașina fără abs are în plus un limitator de frânare pe spate, care reduce forța de frânare, dacă spatele mașinii se ridică, pentru a preveni derapajul spatelui în timpul frânării.
Ca să pui ABS pe o mașină care nu a avut, îți trebuie 4 senzori pentru roți, cu tot cu inelele de citire sau rulmenți cu bandă magnetică, unitatea abs, conducte modificate sau speciale pentru abs, precum și o adaptare electrică sau electronică, în funcție de mașină.
La unele doar activezi din tester noua dotare, la altele schimbi module întregi, ceasuri de bord, sau completezi instalația cu câteva fire.
Mașinile din anii 90 aveau unități ABS independente, alea se adaptează ușor. Mașinile mai noi au toate sistemele conectate la module (calculatoare) care pot fi programate sau nu, în funcție de nivelul de echipare din fabrică.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Diferența dintre cele două mașini în mers, este că aia cu ABS frânează inițial puternic cu toate cele 4 roți, și previne derapajul indiferent de carosabil, pe când mașina fără abs frânează mai mult cu roțile din față, iar în caz de alunecare, riști să pierzi controlul mașinii.

5 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Turbina no good na explicat mai nimic.
ABS -cum franeaza masina care este echipata cu ABS?
Cum a zis si turbina, la toate rotile ai cate un sensor care arata ca roata se misca sau nu se misca, care arata si cu ce viteza se invarte fiecare roata.
Deci calculatorul masinii stie cu ce viteza se roteste fiecare roata in parte.
In momentul cand pui frana, iar o roata sau 2 roti aluneca,patineaza, zii cum vrei,poate a prins ceva ud sub ea,sau zapada,gheata ect,acea roata nu se mai roteste cu viteza ce se roteste pe uscat,sau ramane in urma cu rotirea fata de celelalte,ca urmare ea va aluneca ok?

In momentu ala calculatorul masinii vede chestia asta, ca urmare vede ca masina patineaza, ori o roata sau mai multe patineaza, anuleaza franarea, indiferent ca tu tot apesi pe frana calculatorul anuleaza, nu te lasa sa franezi pentru ca masina sar duce aiurea, ar aluneca si ai pierde controlul.

Asta face sistemul asta ABS nu ce spune turbina ca franeaza puternic toate 4 rotilerotile, iar la cealalta doara din spate franeraza rotile sau din fata, nu stie ce spune.Ambele masini franeaza la fel de puternic,asta daca e sa ne luam dupa cum franeaza.

O masina care nu are sistem ABS de franezi si unele roti prinde pe ud,pe gheata, stau franate,alelante care se rotesc merg normal,cele franate vor trage masina in directia lor,deci vei pierde controlul masinii.

La ABS calculatorul nu anuleaza franarea ta de tot,anuleaza pe moment,apoi da drumul si tot asa,astfel incat masina nici sa nu alunece aiurea,dar nici sa se uca ca bolovanu inainte.
Cand o sa mergi cu masina care are ABS,desi acum toate au asa ceva,daca franezi pe zapada de exemplu sau gheata o sa simti tu singur cum pedala de frana o sati arunce picioru,pedala revine sus,tu apepsi pedala te arunca aiara.
Deci nu te lasa sa franezi brusc ca pierzi controlul.

Acu nu stiu cat de simplu am explicat,daca ai ceva nelamurire spune.
Referitor la chestia sa pui ABS pe o masina care nu are, nu merge, nu ai cum.
Ai nevoie de calculator, sa pui calculator pe o masina care nu are deja cumperi alta masina.
Plus de asta trebuie sensori la roti, masina ta nu are orificii prelucrate acolo in butucu ala sau cum se numeste, nu poti sa faci asa ceva nici daca ai avea bani.

| Vasilicamosbatran explică (pentru relian):

Iti dau Funda

| relian a răspuns (pentru Vasilicamosbatran):

Nu trebuie sa dai nimic, am spus in mare cum functioneaza un sistem.Bine daca vrei in amanunt e mai mult de scris,dar nu trebuie sa intri in detalii,nu are rost.
Ce uitasem sa zic este ca sistemul asta ABS poate frana rotile independent, adica fiecare roata in parte.
El vede prin sensorii aia ce se intampla cu rotile masinii si franeaza ori impiedica franarea dupa caz, asta chiar daca tu insistti sa pui frana.
De exemplu cand vede ca o roata aluneca, iar tu ai franat, el defraneaza acea roata, apoi franeaza si defraneaza de 100 de ori pe secunda,astfel ca roata respectiva sa nu faca ca masina sa o ia in alta directie si sa pierzi controlul mamsinii, dar cum am spus nu are rost sa ne afundam in amanunte.

Daca vrei sa stii mai mule poti cauta pe Youtube,sunt animatii,video cu tot felul de chestii, inclusiv cu sistemul asta de franare, Doar trebuie sa cauti in limba engleza.
Bine, trebuie sa si intelegi ce se intampla, asta presupune sa cunosti piesele implicate in acea situatie sa ai idee de ce piese are masina, cum arata etc.

| Frank51 a răspuns:

Control mai bun în timpul frânării, dacă nu are ABS de fabrică este greu de implementat.