Pai ca joc de pedale, la benzina trebuie sa apesi putin mai tare acceleratia in timp ce la diesel poti pleca de pe loc pe drum drept si cu ambreiajul doar. Dupa la drum lung, benzinarul se tureaza mai mult, are cuplu mai mic dar pe o plaja mare de turatii. Dieselul are in mod normal o turbina. Datorita la turbina aia are cuplu mai mare dar pe o plaja mult mai mica. In opinea mea (detin si benzina 1.6 MPI 105cp si diesel 2.0 TDI 143cp), un motor diesel are sens la drum lung sau daca faci naveta pe drumuri mai lungi iar pentru oras e mult mai ok benzinarul. Trebuie sa iei si costurile de intretinere in calcul, si in majoritatea cazurilor dieselul e mai scump de intretinut fiindca are piese gen turbina, EGR, DPF, volanta masa dubla, injectoare ce se pot infunda ce la benzina nu e cazul. Bafta!
Nici o diferenta cum se alimentezi masina, pe benzina sau motorina.
Diferenta apare la masinile automate si cele manuale.
Cele automate au 2 pedale, cele manuale au 3 pedale (acceleratie, ambreiaj si frana) si schimbatorul de viteze, care trebui actionat concomitent cu ambreiajul.
Nu e nicio diferenta. Tehnica de condus e aceeași. Doar ca la benzina trebuie sa aceelerezi putin mai tare cand pleci de pe loc ca motoarele pe benzina au cuplu mai mic la turatii mai joase si nu pleacă asa usor ca diesel urile
XoMasquaradeXo întreabă: