Intrebarea ta e in genul: un logan nou, full option la 15 000 euro sau un audi a4 din 2015 la 15 000 euro? E cu doua taisuri, pentru ca ai dezavantajul marcii de masina in cazul in care iei noua, adica e marca mai putin performanta, cu mai putine beneficii, mai putin durabil samd si in cazul in care iei masina mai veche ai dezavantajul ca e mai veche, purtata, rulata, cu piese mai vechi, nu asa noi samd. Avantaje si dezavantaje.
Cantarind, eu as alege varianta cu " bmw, mercedes, audi etc" pentru ca dezavantajele conferite de aceasta varianta ( piese mai vechi, rulate) sunt mai putin daunatoare decat dezavantajele marcii, pieselor mai putin durabile, mai slabe, samd.
Ca un exemplu, cu un audi a4 din 2015 nu ai nicio problema sa circuli cu 200km/h, in timp ce cu un logan din 2022 circuli cu greu si cu 180km/h. Si daca vei conduce cu 180km/h cu amandoua, ai mult mai multa siguranta facand asta cu un audi a4 din 2015 decat cu un logan din 2022. Chiar si sunetele si reactiile masinilor sunt diferite. Mergand cu un logan cu 180 "pe ora" simti ca si cum s-ar dezmembra ceva din ea, si nu iti confera deloc siguranta in timp ce cu un audi nici nu simti ca ai merge asa, ai avea impresia ca e mai mica viteza. Si in curbe se misca mai bine un audi. Cum spuneam, dezavantajul ca piesele sunt mai vechi decat cele noi nu e simtit la fel de puterni pe cum e simtit dezavantajul pieselor mai slabe, dar mai noi.
O masina nou nouta din toate punctele de vedere!
Daca nu-ti permiti un bmw nou nout, atunci ia-ti o masina mai modesta, dar noua, fiindca un motor nou nu se va compara niciodata cu o vechitura fie ea si mercedes ori BMW tot vechituri sunt.
1. Nu am zis niciodată că întrebarea e greșită. Mai recitește.
2. I-am explicat de ce Loganul nu e un gunoi de mașină ci e o mașină care oferă cât se plătește.
3. Un Logan din 2022 vs un Audi din 2012 înseamnă în realitate:
- o mașină nouă vs o mașină de 10ani.
-o mașină cu garanție vs o mașină dacă ai noroc sa fie ok
-o mașină cu 0km vs o mașină cu 250. 000km.
-o mașină cu costuri minime de întreținere vs o mașină premium la care sigur va pica ceva in primul an de când ai cumpărăto
Eu nu i-am zis ce mașina sa cumpere sau nu, dar înainte să aruncăm cu noroi in Dacia sa comparam corect lucrurile. Nu sa afirmăm că Dacia e un gunoi de mașină și când întreb care ar fi problemele sa nu știe să îmi zică decât că nu îi plăcea scaunul.
Vw e un gunoi în rând cu celelalte. E mai sofisticat decât Dacia, dar premium nu e nici măcar Audi, ce să mai zic de 'vuzvagin'
Dacă îți place ție, nu înseamnă că e deosebit sau premium. Passat e printre cele mai proaste modele de la ei.
Polo, Golf și Transporter au fost mai decente.
Despre fiabilitate, e mult mai ok Dacia.
Vw "e un gunoi" daca il compari cu un Mercedes sau BMW, dar nu cu alte marci. Si oricum diferenta dintre VW si Mercedes e mai mica decat intre VW si Dacia. Gresesti flagrant. La niciun capitol nu poate sa fie Dacia peste. Cum sa fie mai fiabil dacia, ma faci sa rad?
Daca vii ucenic la mine cateva luni, iti explic.
Aici m-am saturat sa "bat campii". Vino sa vezi exemplele.
VW cu multe modele e la fel de prost precum modelele proaste de la Opel si Ford. Separat de asta, Opel si Ford au modele mult mai bune decat media de la VW.
Dacia si Renault au facut niste motoare perfecte dupa 2000, in timp ce VW a facut cele mai proaste motoare de pe piata, dupa 2000. In 2004 deja a stricat TDI-urile cu hexagonul de la pompa de ulei si injectoarele de tractor (PD), benzinarele TFSI au fost absolut dezastre, distributiile de la primele TSI au fost un mare esec, scandalul dieselgate a demonstrat ca tot ce fac ei este de fatada...
Si mai este senzatia pe care o lasa soferului. Niciodata nu m-am urcat intr-un VW sa zic "wow ce trage, mama ce stabila e!".
In VW doar admiri tapiteria, la alea pana in 2004. Dupa 2004, nici tapiterie decenta nu au mai facut.
Te astept la garaj, pentru mai multe.
1. Nu am zis ca ai zis asta. Era o constatare ca o tot "atacai", spuneai ba ca nu face comparatii bune, ba ca spune greseli, nimic "bine" despre ea ca sa zic asa.
2. Era un eufemism care consta in comparatia cu alte marci. Da, un Logan e un "gunoi" pe langa BMW, Mercedes, chiar si pe langa VW.
3. Oricand as alege Audi din 2012. Cu toate avantajele ce ti le poate oferi o masina noua, sunt prea mici pe langa avantajele ce le ofera Audi ca marca. Si preturile s-ar putea sa fie egale, daca nu Loganul chiar cu un pret mai mare, asa ca Loganul e mult supraevaluat.
Din ce am citit, a zis mai multe defecte despre Logan, dar in fine. Un Duster nou costa cat un Volvo SUV de 5-6 ani. Preturile ti se par corecte? Aia-i ca nici nu ofera la pretul cerut.
Eram sigur ca te referi cu acel scandal. Crede-ma, ca am fost in VW-uri. Cu 130km/h nici nu simti ca mergi, ori cu un Dacia simti ca tremuri "din toate balamelele". Motoare "perfecte" pe dacia? Ma faci sa rad. Pai atunci motoarele de pe BMW si de pe Mercedes cum sunt? Sunt cele mai proaste? VW livreaza motoare si pentru Skoda. Nici nu poti compara un VW cu o Dacia la nimic. "Daca vii ucenic" - la ce te referi? Ucenic la ce?
Tapiteria unui Passat din 2010 nu e frumoasa?
'' ai zis sa o stăpânești sănătos '' am citit fugitiv ieri la 3 dimineața si nu am mai văzut restul mesajelor.
nu vreau sa iau la mișto pe nimeni, știu despre mașini puțin, nu ca sunt fata, pur si simplu mi se pare un capitol greu de înțeles, dar efectiv am pus cea mai generala întrebare.
nu vreau sa creez certuri, mereu se întâmplă asta.
pur si simplu mi am expus părerea la ce cred eu si alții.
nu ma supăr dacă sunt corectata sau dacă cineva '' ma înjură ''
fiecare poate crede ca in ce vrea si cum vrea.
o zi frumoasa!
Nu ma supăr sa fiu strigată drept bărbat in online sincer
Nu am atacat cu nimic. A pus o intrebare, eu i-am dat un raspus si voiam sa inteleg care e problema cu Loganul de nu doreste. Aparent nu stie care ar fi problema cu Loganul, atunci nu mai inteleg scopul intrebarii. Pare ca stie ce vrea, de ce mai intreaba.
E absolut stupid sa compari un Logan care costa 12.000 euro cu o marca premium care incepe de la 40.000.
Aberant si stupid.
Un Duster nou pleaca de la 15.000 euro
Un CX60/40 pleaca de la 30.000, adica cam dublu.
Si sa nu comparam preturile de intretinere la un Volvo de 5 ani vs un Duster nou. Hai sa pastram liniile realitatii. Nu sa comparam BMW cu Dacii. Si daca avem obiectii la Dacii ne le spunem clar, nu ca vezi doamne e plasticul nu stiu cum si de aia e un gunoi masina
Nu ma concentrez pe acel scandal, ca nu ma pasioneaza presa. Eu am si avut VW. Mi-a sarit capacul oglinzii la 190km/h pe autostrada. Mi-au puscat de toate pe masina aia, in fine.
Ucenic la un service de cartier, in care 90% din timp se desfac VW-uri cu probleme scumpe si dese. In ultima vreme am doar turbine de TDI la curatat/inlocuit.
Nu, tapiteria de Passat b6 nu e in nici un caz frumoasa, e oribila. Zici ca e Logan 2004. Ma refer la aia textila. Iar modelul ala de masina are probleme nelimitate, incepand cu frana de mana electrica. Gunoi.
Eu am dat ca exemplu loganul, ea mi-a raspuns mie cum e loganul. Nu a spus in continutul intrebarii despre logan nimic. Continutul intrebarii era despre ce sa aleaga la pretul de 15 000 euro, o masina noua sau o masina SH dar marca premium. Se subintelegea ca masina noua era de o marca inferioara, sa compenseze lipsa de pret. Loganul era doar un exemplu. Si sa ajunga un Logan sau un Duster, fie el si nou sa coste 15 000 euro, cat un Audi din 2014, 2015 mi se pare blasfemie. Cum sa faci asta daca nu "gunoi"? Nu inteleg ce nu ar stii.
Pai noi nu comparam BMW cu Dacii, preturile o fac. Dai pe un BMW din 2013 cat pe un logan din 2022. Preturile sunt inechitabile, atunci nu e normal sa te enervezi sa spui ca e un gunoi de masina cand vezi asemenea preturi?
Ok, nicio problema. Nu e nicio problema, de asemenea, nici daca nu te pricepi la masini. Fiecare cu aptitudinile si placerile lui, nu e nimeni obligat sa se stie. In legatura cu misto-ul, userul ala o merita care ti-a zis de masina la 4000 euro, cred ca ai procedat bine. Tu intrebi de 15 000, el iti spune de 4 000.
Ce certuri? Nu ai nici cea mai mica vina, stai linistita. O zi frumoasa si tie.
Mda, poate ca experienta personala ti-a pus amprenta pe parerea despre VW. Orice masina poate fi nereusita daca ai ghinion.
Dar referitor la asta cu service ul, te ai gandit ca poate majoritatea ghiolbanilor isi iau VW? Orice taranoi care nu stie sa conduca, ia VW si isi bate joc de masina, normal ca schimbi turbine, filtre de motorina ( cu mult inainte de termen) samd.
Iar cu tapiteria, cred ca tine de gusturi. Au si tapiterie din piele la Passat B6, dinaia bej si frumoasa. Design ul si interiorul chiar mi se pare reusit, dar in fine...
Efectiv nu esti capabil sa intelegi conceptul de masina noua vs masina 10 ani nu?
Eu sau tu? Deci tu ai alege un logan din 2022 versus un audi din 2012, este? Tocmai am spus si am reiterat de mai multe ori, in mai multe comentarii, ca avantajul "masinii noi" este ANULAT de avantajul marcii superioare. Compari o dacia cu un bmw, diferenta de marca e colosala, trebuie sa fie o diferenta colosala si intre ani ca sa compenseze asta, iar pretul nu releva asta bine. In realitate, un logan din 2022 costa cat un audi din 2012 si asta e o greseala colosala. As alege acel audi cu ochii inchisi. Daca vorbeam de o comparatie intre VW si Audi situatia se schimba, marcile sunt apropiate, diferenta de ani poate compensa mai repede diferenta mica intre marci, dar nu cand vorbim de o comparatie intre BMW /Audi si Dacia, iar pretul nu e chiar conform cu realitatea. Diferenta intre aceste marci e mult mai mare decat o arata pretul. 10 ani nu e deloc suficient pentru a acoperi aceasta diferenta. Asta e opinia mea, si opinia mai multor persoane specializate. Dar daca tu doresti sa ti cumperi logan nou din 2022, esti liber sa o faci. Fiecare e liber sa faca ce doreste. In fine, ii facem notificari fetei aiurea ca deja deviem discutia.
Daca bugetul meu ar fi de 12.000 euro as alege cu ochii inchisi loganul nou decat o masina de 10 ani. Fara nicio discutie.
daca imi permit doar 12.000 euro pe o masina absolut nu mi-as permite sa intretin o masina premium de 10 ani. Logan fara discutie in cazul asta.
Auzisem ca VW vine de la Folk's Wagen sau ceva de genul si s-ar traduce masina omului sau masina oamenilor de rand in Germania nazista si era conceputa sa fie o masina "cu care iti faci treaba', cum ar fi dacia logan la romani.
A fost promovata de nazisti ca o supermasina si de atunci a ramas lumea cu impresia ca e o masina glorioasa.
Da, e creatia lui Hitler.
Volks - a poporului
Wagen - masina
Broasca a fost primul VW. Racita pe aer, cu motor decent pentru perioada aia. A fost proiectata de Porsche, de acolo si asemanarea cu 911. Cam pe aceeasi platforma s-a facut si primul Transporter. Astea doua au fost un succes, la fel ca si urmatoarele.
Au mai scos Typ 3, au facut variant (break), totul era decent, cred. Erau apreciate la vremea lor.
Romanul a prins drag de ele tarziu, dupa revolutie, cand au avut acces la modelele astea:
Golf 1
Golf 2
Passat b2
Passat b3
Transporter 2
Transporter 3
Audi 80 b2
Caddy mk1 (foarte rare acum, populare insa in Grecia).
Competitorii la vremea respectiva (1990-2000) erau mai slabi: Ford Scorpio/Sierra, Dacia 1300/1310, Opel Kadett/Ascona, Wartburg de toate felurile, inclusiv Trabant.
VW-urile erau atunci singurele care nu rugineau si nu se stricau. Puteau fi comparate cu Mercedes w123 (cobra).
Dupa aia au venit insa rebuturile: Golf 3, Golf 4, Passat b5, motoarele pe benzina 16V care niciodata nu mergeau bine, TDI-urile PD la care puscau turbina, se mancau garniturile si se amesteca motorina cu uleiul, etc.
Romanasului i-a luat insa vreo 20 de ani sa se prinda ca nu mai sunt cele mai bune masini... Si uite ca unii inca nu s-au prins.
Acum sunt mediocre, ruginesc, se strica, nu respecta garantia, nu respecta legislatia in vigoare. Marca VW sau mai bine zis grupul VAG inca vinde iluzii celor care mai cred in renumele pe care l-au avut in anii '80.
Nu sunt subiectiv, chiar e un rahat numele VW. Nu sunt cele mai proaste, dar IN NICI UN CAZ cele mai bune. Sunt mediocre, la fel ca si Opel, Ford sau Daewoo.
Ghiolbanii cumpara Opeluri, Renault-uri, Forduri si BMW-uri care nu ajung niciodata la mecanic. Rar isi schimba uleiul si filtrele, merg cu jocuri in directie, dar in rest nu prea se strica.
Foarte rar lucrez la altceva decat VAG, in orice service ma duc.
"Chiar e un rahat numele VW" - cred ca m-ai facut sa rad aici. Ce importanta are "numele"? Si numele fotbalistului Kaka era urat, si ce relevanta are? Ideea e despre masina si functionalitatea ei. Oricum, chiar si numele "tine de gusturi". Crezi ca la toti le place numele ales de tine ca user spre exemplu?
"dar IN NICIUN CAZ cele mai bune' - cine a zis ca sunt cele mai bune? Era o comparatie cu dacia. Sunt mai bune si ca alte marci, dar evident NU cele mai bune. Ceea ce am semnalat eu era ca diferenta dintre VW si BMW e mai mica decat intre VW si Dacia, dar cu siguranta BMW e peste VW. La fel cum si Mercedes e peste VW.
"Sunt mediocre, la fel ca si... sau Daewoo" - parerea mea e ca e peste Opel, dar e discutabil. Dar LA FEL ca Daewoo? Pe bune? Aici chiar m-ai frapat. Ce masini producea Daewoo? Daewoo Tico, Daewoo MATIZ, foarte bune masini, sau Daewoo Espero. Modelele astea erau cam ca un Opel Kadett sau VW Vento. Pe bune, comparam un MATIZ cu un passat, golf? Chiar si cu un polo sau lupo. Si Vento cred ca erau mai bune decat Matizurile. Pe bune, ce au produs Daewoo? Cielo? Nu se poate compara cred ca niciun model de Daewoo cu vreunul de VW.
La fel si Renaultul, nu poate fi peste VW. Dar Daewoo chiar nu au nimic bun, e posibil sa fie si sub Dacia.
Eu aici pe care vad ca forjeaza motorul si isi bat joc sunt posesori de VW, oameni care de asemenea merg si pe drumuri de hotar cu ele. E cam normal sa fie distruse in conditiile astea. Am avut si eu un prieten care a avut un Passat din 2010 cu volanta praf, dar si-a cam batut joc de masina, si el zicea ca tine ca e specific Passaturilor volanta praf. Dar era frumoasa masina ca design, mie unul imi placea. Si motorul suna destul de bine pentru o masina din 2010. Niciodata nu m-am gandit sa o compar cu Daewoo, cum ziceam, nu stiu o marca sub Daewoo ( nu stiu daca Dacia e sub). Poate marcile rusesti cum e lada sau trabant.
Pai de aici pleaca discutia. Ai alege "cu ochii inchisi" pentru ca nu ti-ai putea permite sa o intretii, astfel te limitezi cu performantele reduse ale celui nou sau ai alege-o pentru ca tu crezi ca iti poate oferi totusi performante mai ridicate? Daca alegi a doua varianta, esti in eroare ( dar e tot alegerea ta, ai dreptul sa fii in eroare). Daca alegi prima varianta, si esti constient de faptul ca performantele sunt de partea celui premium, atunci consideri ca acestea nu sunt foarte importante, cumva nu esti un pasionat de masini. Un pasionat de masini nu-si pune probleme de genul. Totusi, eu zic ca e "mai buna" prima varianta decat a doua.
Corect, asta e originea.
"A ramas lumea cu impresia ca e o masina glorioasa" - chiar masina "glorioasa" cel putin eu nu cred ca e, dar e mult peste dacia, daewoo, eu zic ca e si peste opel si peste multe alte marci. Masini "glorioase" sunt cele din clasa premium, cum e audi, bmw, mercedes samd. Dar iti poti da seama ca nu poti compara un VW cu o Dacia doar cand auzi ca nemtii si romanii trateaza aceste marci intr-un mod similar. O masina decenta la nemti niciodata nu va fi echivalentul unei masini decente la romani. Poate raportul e ceva in genul : o masina foarte proasta a nemtilor e echivalentul unei masini bune spre foarte bune a romanilor ( era un exemplu, poate nu e chiar asa, dar e un raport destul de mult diferit). E Germania nu Romania.
Tu ce ne povestești acolo e tipic romanului cu totala lipsă de educație financiară care funcționează pe premiza îmi dau toți banii pe o mașină veche să mă vadă vecini, lasă că văd eu cum sau daca o mai repar.
Asa gandeste un pasionat de masini. In cazul in care lucrezi, nu vad de ce nu ai putea sa o intretii, veniturile "vin". De asemenea, daca nu ai fi lucrat nu ai fi avut acei 12 000 euro sa o achizitionezi. Cu un mic efort financiar, ai putea sa o intretii. Insa tu numesti acest efort financiar o lipsa "totala" de educatie financiara ( a trebuit sa accentuez acel cuvant pentru ca intareste o afirmatie gresita). A avea educatie financiara, in opinia ta, inseamna a fi zgarcit? Daca nu depui acel efort ( sacrificiu) financiar in legatura cu domeniul asta, inseamna ca NU te pasioneaza. Pentru cel pasionat de un anumit domeniu, veniturile lunare sunt alocate intr-un procent considerabil in acea directie.
Nu stiu ce ai scris acolo, dar ai dreptate, draga mea!
VW ie tare.
Fara el nu as fi trait din service.
A avea educație financiară înseamnă să știi pe ce îți dai banii. Ai buget de 12000euro pentru mașina, nu cumperi una care cere bani. Simplu. Cumperi o mașină care sa te duca corect din A in B.
Dispui de 50.000 atunci îți satisfaci mofturile auto. Simplu.
"Cu un mic efort financiar, ai putea sa o intretii"
Fix proprozitia asta denota lipsa educației financiare. De ce sa faci un efort sa întreții o mașină premium veche când pe aceeași sumă poți avea o mașină care nu mănâncă bani in viitorii ani. Eu simplu.
PS. Faptul că îți iei un audi vechi de 10ani nu înseamnă că ești pasionat de masini, înseamnă doar că faci parte din duzină consumatorista fan vag.
Atunci cand cumperi o masina "care sa te duca din A in B" nu ai nicio legatura cu domeniul masinilor. Un "masinist" nu cumpara masini din acest motiv.
"dispui de 50.000 atunci iti satisfaci mofturile auto" - adica imi cumpar o masina de 50 000 sa nu o pot intretine, nu? E exact acelasi principiu, chiar daca difera sumele. Ba inca intretinerea unei masini de 12 000 euro e mai posibila din veniturile lunare decat intretinerea unei masini de 50 000 euro. De ce sa faci un efort? Pentru ca esti pasionat de masini si pentru ca ai nevoie mai mult decat de o masina care " te duce din A in B". Masina aia care nu mananca bani e masina aia cu care nu realizezi decat nevoia de deplasare si nimic altceva. E fix ca la telefoane. De ce sa dai 2 000 pe un Iphone sau Samsung (smart) cand poti da 100 lei pe un Nokia ca sa vorbesti la telefon? Ca doar asta e principiul telefonului, a vorbi la el. Restul sunt "fite" si lipsa educatiei financiare pentru cheltuieli. Exact acelasi principiu si aici. Iei masina premium care iti satisface si alte nevoi decat cele de baza. Sau o iei pe cea de baza, dar atunci nu ai nicio legatura cu pasiunea despre masini si nici despre masini.
Diferenta dintre un audi vechi de 10 ani si un logan nou e ca diferenta dintre un Samsung S10 de 2 ani si un Nokia cu taste din 2022. Tu alegi. Dar un fan telefoane alege oricand S10-ul asa cum si un fan masini alege oricand acel audi. Am impresia ca iti inchipui intr-un audi din 2012 un fel de audi 90 din ala. Cauta pe google sa vezi cum arata unul. Rolul veniturilor e dozarea unui anumit procent inspre ramura care te pasioneaza, adunarea banilor si "necheltuirea" pe nimic nici nu duce la nimic ( ce educatie financiara mai e si asta?!)
Despre ce fan tot vorbești tu aici? Fata asta de cerea sfaturi ți se părea fan mașini? Dorea un sfat de achiziție pentru o persoana cu un buget relativ mediu spre mic. Lasă discuțiile despre fan mașini.
90% din proprietarii de mașini le au ca sa îi ducă din punctul A in B
Mai sunt unii foarte pasionați și care iau mașini care într-adevăr hrănesc pasiunea. Și pe urmă mai sunt cei care cred că dacă au un vag vechi de 10ani se numesc experți și pasionați auto. Hahaha.
De ce nu ar fi? Poate ca vrea mai mult de la o masina decat deplasarea din punctul A in punctul B. Eu nu as incadra o masina la 12-15.000 euro intr-un buget "relativ mediu spre mic" cand cele mai multe masini pe piata SH se invart intre 2000 si 7000 euro. Orice om care vrea masina penrru un motiv mai mult decat "punctul A in punctul B" ar trebui sa aleaga varianta pe care tu o numesti "vag vechi". Si "fata asta" de unde stii ca nu de asta cerea?
"90% din..." - asta nu stiu, nu cred ca e un procent atat de mare, dar nici nu conteaza. Ideea e ca oamenii respectivi se comporta cu o masina la fel cum se comporta cu un telefon cu taste Nokia. Analogic, e acelasi principiu. Asta in cazul in care doza de pasiune e egala pentru ambele categorii. Nu trebuie sa fii "foarte pasionat" ca sa alegi "vag ul". Orice om care alege o masina dintr-un motiv mai mult decat cel din care te deplasezi din punctul A in punctul B alege asta. Mai este si categoria celor care aleg o masina noua doar pentru ca scrie "noua" in dreptul ei ( acestia chiar habarnisti). Dar din motive legate de performanta masinii, nu ai niciun motiv sa alegi loganul nou. Vorbeam strict de exemplul logan nou vs audi vechi. "Daca au un vag vechi de 10 ani" - nefacand o comparatie cu cele noi, masinile chiar ti se par VECHI? pentru ca o masina e considerata SH si din 2021, masina NOUA e doar din 2022. Dar in general, nefacand o comparatie, o masina Audi din 2012 chiar nu e "un vag vechi", pe bune. Asa si un Porsche din 2021 e "un vag vechi"