Înainte să oprești motorul, dai de volan spre dreapta, apoi oprești motorul, pui maneta schimbătorului în treapta a doua sau în marșarier (sau în poziția "PARK" la automate) și tragi frâna de mână. Iarna, la temperaturi sub zero grade, mai ales dacă ai circulat înainte mult pe carosabil cu zloată, umed etc. e preferabil să omiți asta cu frâna de mână - dacă a intrat apă pe sub cămașa cablului, ai pus-o; pleci cu roțile târâș a doua zi. (Excepție mașinile cu frâna de mână electrică).
O bagi in treapta 1, fie dupa ce opresti motorul, fie cu cateva secunde inainte (cu ambreiajul calcat), apoi eliberezi ambreiajul. Asta fiind cea mai sigura metoda de imobilizare.
Si tragi frana de mana, indiferent ca e vara, iarna, zapada, ploaie, etc. O masina intretinuta nu are nici un fel de probleme la folosirea franei de mana pe timp de iarna.
Deci pe scurt: motor oprit, treapta 1, frana de mana sus.
Pentru cei care te trimit la scoala de soferi, sa stea linistiti, ca am clienti incepatori care nu stiau treaba asta; cu toate ca i-am trimis la instructorul meu, un tip foarte ok. In 30 de ore nu poti invata tot ce tine de soferie.
Corect,tu nu ai invatat nici dupa 15 ani.
După ce oprești mașina, bagi în treapta 1 dacă este parcată în rampă, sau în treapta marșarier (R) dacă este parcată în pantă, în ambele cazuri cu frâna de ajutor trasă.
În acest fel eviți plecarea mașinii de pe loc fără a fi pornită.