| andreidin a întrebat:

Care este cea mai buna tehnica de a merge bine cu spatele cu masina? sa te uiti in oglinda sau cum?

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu te uiti in oglinda :)). te uiti in spatele masinii. da la secunda 28 sa intelegi ce spun

https://www.youtube.com/watch?v=ZsWaBUnaa6Y

3 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Pentru inceput te intorci, asa te invata la scoala de soferi si probabil e ceva mai simplu.
Dupa ce capeti putina experienta, este bine insa sa inveti sa folosesti exclusiv oglinzile. Este mult mai exact si vezi mult mai bine partile importante, prin luneta si prin geamurile laterale nu vezi deloc rotile, distantele trebuie sa le aproximezi, micile obstacole (gen stalpisori) sunt complet invizibile. Practic din oglinzi poti parca la precizie de cativa milimetri, ceea ce privind direct prin luneta este imposibil.
Foarte importan: oglinzile trebuie sa fie corect reglate! Se spune ca o oglinda laterala este reglata corect daca vezi in coltul de jos, spre interior, manerul usii din spate, bineinteles, fara sa misti capul. Oglinda interioara este reglata corect daca vezi luneta in intregime.

| ionutz03 a răspuns:

In locul tau as asculta sfatul lui VrumVrum. Invata din oglinzi si unde este nevoie poti intoarce si capul.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Eu am fost sfatuit de soferi cu experienta, sa ma invat doar din oglinzi. Si asa am facut.
Acum insa, dupa cativa ani de cand am permisul, verific si intorcand capul, in timp ce dau cu spatele.
Dar principala metoda pe care trebuie sa o inveti, este din oglinzi. Altfel, daca te inveti stilul 'comunist', intorcand capul, spune-mi si mie cum dai cu spatele:
-cand ai geamuri fumurii si e noapte afara
-cand conduci o duba fara geamuri in spate
-cand abia ai pornit masina si geamurile sunt aburite toate
-cand ai pe bancheta oameni inalti, sau obiecte care te iti reduc vizibilitatea.
Daca zici ca o sa ai grija de toate situatiile de mai sus, n-o sa fii un sofer. Te fac prietenii in toate felurile daca le zici "dati-va, we, sa vad pe geam", daca incerci sa dezaburesti toate cele 6-8 geamuri ale masinii, pana te urci la volan sunt aburite la loc, iar daca o sa zici "eu nu conduc dube", degeaba mai ai permis.
Si inca un lucru esential: masinile noi au vizibilitatea din ce in ce mai mica, cand privesti inapoi intorcand capul. La Dacie 1300-1310 vad foarte bine cand intorc capul, dar la Skoda Octavia, cand intorceam capul nici nu vedeam locul de parcare pe care doream sa intru, vedeam doar cerul. Daca studiezi masinile noi (dupa 2000), ai sa observi ca toate sunt cu geamurile in urcare, de la usile din fata spre spate, iar oglinzile sunt pozitionate mai jos decat luneta (geamul spate). Pe oglinzi vezi si borduri, si obstacole, pe geamuri vezi doar obiectele mai inalte decat fundul masinii, sau cerul.
Deci, invata din oglinzi, dar nu zice nimeni sa te ajuti de toate metodele posibile. Incepatorii au sanse mai mari sa agate masina in spatii mai stranse, dar dupa ce devii sofer experimentat, trebuie sa fii la fel de atent, altfel o patesti din neatentie.