Pai cred ca in prezent cea mai ieftina e Chevrolet Spark. Motorul de 0. 8 are un consum mixt de 5. 2 l/100 km. Peugeotul 207 l fi bun, dar dupa mine e putin cam scump, cel mai ieftin in cinci usi sarind de 12000 de euro.
Daca vrei neaparat o masina noua la bani putini, dar iti doresti mai mult decat un Spark, sfatul meu este sa te orientezi spre gama Dacia (dupa cum stii au facut-o si francezii si nemtii de cand i-a lovit criza). Vei gasi pe Sandero o motorizare de 1. 2l 16V benzina cu consum mixt de 5. 9, dar si motorizari diesel de 1. 5 cu consum mixt 4. 9, atat pe Sandero cat si pe Logan. Costa ceva mai mult decat un Spark, consumul nu creste semnificativ (calculeaza in lei pe luna, sa vezi cat economisesti), dar castigi mult la puterea motorului, la volum de incarcare, la confort, la siguranta.
Indiferent ce alegi, pentru un consum optim ar trebui sa mergi constant cu 80-90 km/h in afara orasului. In oras nu exista o viteza optima, te misti cum poti, evitand pe cat posibil demarajele bruste si pedala de frana. Un motor mai mic pe o masina mai usoara va consuma mai putin in oras, un motor ceva mai puternic te va ajuta mai mult in afara.
Am insirat toti mai multe optiuni, insa omul vrea ca masina sa fie si ieftina, nu doar mica. Iata o lista de preturi de pornire pentru masinile amintite (am ingnorat modelele in 3 usi):
- Peugeot 207 - 12000 euro
- Tico - danbnz nu a observat ca vrei masina noua
- Spark - 5300 euro
- Logan - 5900 euro
- Sandero - 6900 euro
- Toyota Aygo - 9500 (atentie, masina e foarte mica, e clasa mini, aproape identica cu Citroen C1 si Peugeot 107)
- Opel Corsa 10. 100 euro.
Mentionez ca majoritatea dealerilor au si oferte de destocare, de exemplu la gama Dacia se acorda discount de 900 de euro pentru masini cu an de fabricatie 2008.
@mg - poti sa ne spui cum scrie in manualul de utilizare al masinii tale? Sau ma rog, al oricarei masini, sunt foarte curios. Fara gluma.
In privinta motorizarii sunt perfect de acord, chiar daca am si alte argumente.
@anonim - citeste inainte sa iti dai cu parerea. Omul vrea o masina pentru patru persoane; daca pentru 4 persoane recomanzi o masina cu 4 locuri, ce masina vei recomanda unei familii formate din trei persoane?
Omul a mentionat numarul de persoane care vor trebui transportate pentru ca nevoile unei familii de 4 persoane sunt diferite. Ei nu vor inchiria o masina pentru a merge in weekend la tara, nici pentru a merge in concediu, deci masina va trebui sa care 4 persoane cu 4 seturi de bagaje. Oriunde ar merge, nu le va fi comod sa coboare intai cei din fata pentru a cobori un pasager din spate, deci e de preferat o masina in 4-5 usi.
Poate ideea ta cu Foxul nu e rea, avand in vedere ca noul model este disponibil si in 5 usi, insa deocamdata nu este aparut pe piata din Romania.
@stefan - ai dreptate in privinta factorilor care influenteaza consumul. O singura corectura: Corsa 1. 2 are consum mixt 5, 8 l/100 km.
Daca imi gasesti o Dacia 1300 noua, care sa si consume 7% mixt, dau la schimb masina mea+diferenta.
Asa cum am mai mentionat, Toyota Aygo are un pret de pornire in Romania de 9500 euro, insa chiar daca unora le place designul este mult prea mica pentru o familie de patru persoane. Nu numai ca cei din spate vor sta cu genunchii in gura, dar bagajele lor vor trebui remorcate, ca in portbagaj abia incape o poseta mai tresarita. Am avut ocazia sa studiez in detaliu aceasta masina si crede-ma ca iti trebuie multa indemanare si pentru a scoate roata de rezerva din portbagajul gol... Este evident o masina de oras, pentru o femeie singura, care ocazional mai urca un prescolar pe bancheta din spate.
In privinta competitiei intre cele trei marci, ma mir ca au ales un Kia. Comparatia trebuia facuta intre Peugeot 107, Citroen C1 si Toyota Aygo, cele trei masini fiind greu, foarte greu de deosebit. Iar raportul pret/calitate in aceste emisiuni este intotdeauna favorabil celui mai generos sponsor.
Eu va recomand un Opel corsa de 1, 2 care are un consum mixt de 5 L/100 km.Revin la problema consumului de combustibil.Consumul de combustibil al automobilului fiind de fapt cel al motorului, depinde de viteza de înaintare, treapta de viteza in care se afla cutia de viteze, conditiile drumului si trasaturile automobilului ce determina valoarea rezistentei la inaintare, precum si modul de conducere al automobilului. La rularea cu o presiune numai cu 0, 8 bar mai redusa decat cea prescrisa pentru pneurile autoturismului consumul creste cu 2-4 l/100 km. Apoi supra incarcarea, tradusa prin cresterea masei sale totale, provoaca pierderi de combustibil.
Tico e bunicica la raportul pret/performanta... dar orice masina pe motorina cu motor de sub 1, 4 l e in general performanta pentru ce vrei tu...
Nu trebuie sa mergi cu o viteza anume ca sa ai un consum mic, depinde mai mult de stilul de condus... un stil de condus "batrinesc" iti asigura un consum mic...
Nu este recomandat ca masina de oras sau preponderent oras, o masina pe motorina, va merge subturat si va avea numai probleme la motor. Pt oras, benzina. Pt un consum redus nu se conduce " batrineste " ( asta este o prostie ) ci se conduce asa cum este scris in manualul de utilizare al masinii respective.
@ regis / in manualul oricarei masini este scris cum se merge economic. Practic asta se refera la respectarea treptei de viteza in raport cu turatia motorului. Asta este ce tine direct de cum se exploateaza. Dupa aceea vine stilul! Daca mergi acceleratie brusca / frina... te poti astepta la consum marit. Ce-am spus pina acum este partea teoretica ...in practica trebuie sa mergi " cu traficul " pentru a nu ingreuna circulatia si asta duce la un mers haotic deci consum mare. Este imposibil sa ti un ritm al tau, deoarece incurci pe altii.
Salut.
Ori ce fel de masina sa iti ei maotorin sau benzina cosumul ti-l faci tu cu cat apesi mai mult pe accelerati cu ata consuma mai mult, eu am un ford focus 1800cm2 mororina in oras imi ia 6 la suta si la drum lung imi a 4. 5 la suata daca apesi tare consuma mult, daca vrei o masina ce nu consuma si are consumul regulat ia-ti o maisa cu schimbator hidramat adica automat ala are un consum exzact, oi 1200, 1400. 1600. 1800. 1900. 2000 au un cosum regulat, deci 1200, 1400, 1600 sunt masinle ce coansuma mult eu am avut pana cum 6 maisini si le-am schibat am inceput de la 1200 si am ajuns la 1800.am avut un sera 7bmw si moto de 2500cm din 2003 nu consuma mult dar costa mult intretinera. ia-ti o masina pe palcul tau.bafat
Toyota Aygo, 1litru benzina sau 1. 4 motorina (alegerea ta).
Consum benzina urban 5, 5 l, extraurban 4, 1 l.
Consum diesel urban 5, 3 l, extraurban 3, 4.
Hello! A fost realizat un test intre 3 masini mici Peogeot, Kia, Toyota. Testul a cuprins mai multe probe printre care consumul de carburant, aspectul exterior si interior, dotarile si performantele motorului.Castigatoarea a fost Toyota Aygo incepand de la 7615 lire.Raportul ccalitate-pret este foarte bun in plus are un aspect foarte placut, nu iti ramane decat sa te interesezi de alte detalii, masina are mai multe motorizari deci poti alege motorul cu cea mai mica capacitate.