Tonajele totale maxime admise pentru vehicule sunt următoarele:
Autovehicule:
- cu două axe, având distanţa între axe:
- mai mică de 4, 0 m--------------------16, 0 t
- egală sau mai mare de 4, 0 m----------17, 0 t
- cu trei axe--------------------------22, 0 t
- cu patru axe-------------------------24, 0 t
- autobuz articulat cu trei axe--------26, 0 t
Remorci:
- cu două axe, având distanţa între axe:
- mai mică de 4, 0 m------------------- 16, 0 t
- egală sau mai mare de 4, 0 m--------- 17, 0 t
- cu trei axe------------------------- 22, 0 t
Combinaţii de vehicule:
- autotractor cu şa şi semiremorcă:
- cu trei axe------------------------- 30, 0 t
- cu 4 axe, având distanţa între axe:
- sub 2, 0 m--------------------------- 34, 0 t
- egală sau mai mare de 2, 0 m--------- 36, 0 t
- cu 5 şi 6 axe (indiferent de dist. între axe)---- 40, 0 t
- autotren (autovehicul + remorcă = total 4 axe)--- 34, 0 t
- combinaţie având 5 sau mai multe axe------------- 40, 0 t
Menţionez că de fapt orice tonaj are voie pe drumurile publice, (de exemplu vehiculele care transportă gabarit depăşit, 60-70 de tone) dar acestea circulă cu regim special şi plătesc o căciulă de bani, în funcţie de tonaj şi distanţă. Cu stimă, Angel.
Pai din astea din Europa MAN este cam cel mai bun.mai este Volvo parca.dar MAN mananca soselele.pe alea din America nu le stiu
Productie de serie este Volvo FH 16 700, iar editie limitata este acesta http://www.ciocoflender.ro/......-lume.html facut de Scania dar sunt decat 2 modele facute pentru o firma pe comanda!
Autorizatia de a circula nu se da in functie de puterea motorului ci de tonaj.angel74dm ti-a dat raspunsul corect.