| imihaistoian a întrebat:

Care este diferenta dintre automobilele 8v si 16v? Ma intereseaza consum si rentabilitate ...

Răspuns Câştigător
| subfocus a răspuns:

Sa iti explic diferenta intre 8v si 16v.
la motoarele cu 8 valve adica 4 pe cilindru una e de admisie si una evacuare.
la 16 v ai 2 de admisie si 2 de evacuare.
la 16 v performantele cresc mult pentru ca si admisia si evacuarea se realizeaza mult mai precis, arde mai bine benzina.
diferenta de consum e fix = 0

7 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Daca te referi la puterea motorului e diferenta de consum. Depinde si cum calca pedala de acceleratie consuma mai repede sau mai lent combustibilul dar motorul V16 e mai costisitor la benzina ca cere mult.

| Angel0 a răspuns:

Motoarele cu 4 supape pe cilindru sunt mai economice, si mai performante decat cele cu doua supape.
Si suficient de fiabile.

| 0rlando a răspuns:

Motoarele cu 16 valve sunt mai fiabile, mai economice și ceva mai puternice. De exemplu, noul motor de Logan 1.2 16V scoate 75 de cai cu un consum de 6 litri la 100Km.

| Ager a răspuns:

Măi mecanicilor lui pește. 8v și 16v sunt numărul de valvole la mașinile pe benzină. ce motor în V cu 16 cilindri? ați înnebunit?
Mașinile cu 16 valvole (4 la cilindru) sunt mai bune deoarece reușesc să ardă mai bine benzina decât celelalte (și să evacueze gazele mai repedehappy ).
Deci, dacă vrei să-ți cumperi o mașină (și vrei pe benzină), ia ceva motor 1.2 (1200 cm3) v16, consum "mic" și sunt destul de fiabile.

| giulian9 a răspuns:

Daca te referi la motorul de 1.6, diferentele de consum sunt neglijabile. In schimb pornind de la premisa ca 8v este mai simplu ca si constructie fata de 16v rezulta ca teoretic ar fi si mai fiabil si mai ieftin de intretinut. In practica, 8v se strica mai rar decat 16v, nu prea se intampla sa consume ulei, iar intretinerea este mai ieftina ...acu depinde la ce te referi...

| Manaila_Nicolae_1990 a răspuns:

Scăderea cantitătii de combustibil si cresterea cantitătii de oxigen utilizat la un ciclu de lucru au reprezentat un mare succes în evolutia motoarelor, fiind posibil datorită cresterii presiunii cu care este livrat amestectul carburant în camera de aprindere. Dar această tehnologie nu ar fi apărut dacă nu se reusea initial optimizarea arderii amestecului combustibil-oxigen. Domnul Hotchkiss din St. Denis, oras din apropierea Parisului, a fost primul care în urmă cu mai mult de 100 de ani a afirmat că utilizarea a 4 supape pe cilindru permit o combustie optimă, datorită livrării amestecului în camera de ardere chiar în centrul acesteia. Astfel, arderea este uniformă si presiunea formată de explozia amestecului este repartizată uniform pe suprafata cilindrului motorului. În trecut, aceste proprietăti au fost folosite în primul rând pentru a creste puterea motorului dar astăzi acestea sunt folosite pentru a reduce nivelul de noxe eliminate.
Avantajele motoarelor cu patru supape pe cilindru se simt în primul rând la nivelul emisiilor brute (cele care provin direct din motor), acestea având cantităti reduse de particule nearse si noxe comparativ cu motoarele cu două supape pe cilindru.

| Vasile_Octavian_1994 a răspuns:

Omul se refera la 8 valve si 16 valve. Motorul cu 8 valve consuma mai putin, dar trage un pic mai greoi, iar la cel 16 valve primeste mai multa benzina, evident o performanta mai mare. Daca vrei consum bun ia-ti 8 valve, daca vrei performanta (in limita motorizarii) ia-ti 16 valve. Inca ceva, dupa un timp la cel 16 valve apare un tacanit ca la diesel.