Diferenta este doara T,motoarele alea au turbina,in rest este acelasi motor.
Acum ce inseamna literele alea?
F- Fuel,adica benzina
S-Stratificat,divizat,etapizat,(explic dupa)
I - Injectie
De ce la unele scrie FSI la altele doara SI? Este vorba din cate am citit doara de marketing,de vanzare,omu nu stie,vede o masina,preturi diferite,zice wow asta e FSI alantu nu-i de aia e mai ieftina
Asa cred,sa ia ochii cumparatorului,sau poate pentru ei marketing o insemna altceva,sincer nu am intebat niciodata.
Toate motoarele cu insemnele astea sunt direct injection,adica cu injectia benzinei direct in cilindru, exact ca si la motoarele diesel, avem un injector bagat direct in cilindru, acolo pulverizeaza benzina.
Stratificat, acum de ce iau spus asa? Eu din cate am inteles, stratificat se refera la cum lucreaza acel cilindru mai exact,ceva gen etape,deci stratificat ar insemna niste etape in care aerul,benzina pistonul,valvele lucreaza.
Mai exact cand pistonul coboara in cilindru,valva de la admisie se deschide si lasa sa intre in cilindru aer.
Apoi cilindru urca,in mod normal,sau poate la inceput,injectorul pulveriza cu mare presiune benzina acolo sa amestece f bine cu aerul,sa faca acel amestec cat mai uniform,apoi bujia dadea scanteia intr-un anume moment cand pistonul era sus,sau pe aproape.
Ok la astea stratificate,au lasat ca pistonul sa urce aproape de tot,deci compreseaza aerul si atunci injectorul da un jet de benzina in acel aer.
De ce au facut asa? La prima vedere nu prea ar parea logic,ai spune bine dar nu se mai face bine amestecul ala benzina aer,no sa arda bine.
Chestia e ca avem aer acolo,sub presiunea cilindrului,injectoru baga un jet, astfel incat trimite o parte din jetu ala prin aer, care ajunge la bujie.
Au facut asa pentru ca sa obtina un amestec aer benzina diferit, ala ce ajunge sub bujie este foarte bine facut imbogatit, ca urmare arderea are loc mai bine acolo, apoi de la o ardere buna se duce si in rest.
Cam mult am scris dar nu ai cum sa explici mai simplu.
Deci e ceva ca si cum ai avea un foc mocnind, sa arda tot, ia ceva timp ok?
Dar daca arde intr-un loc mai intens, de acolo se raspandeste mai rapid sin rest, de aia au facut asa.
Cam asta inseamna stratificat sau "stratified"in engleza.
Toate sunt o porcarie marca VW, niste motoare de care sa te feresti, o marca neserioasa de masini.
Vezi ca ranesti taranul clasic roman, care a sarit din dacie cu carburator in passat si zice ca nu exista mai bune decat vw
Da,sunt si astfel de oameni
Pe mine altceva ma intriga de ce acesti tarani nu isi cumpara niciunul un VW nou toate sunt cumparate SH indiferent ca ani mai vechi sau mai noi, chiar daca unii au bani de masina noua nu cumpara VW, ci ar prefera altceva cand vine vorba de nou.
Dar in vechituri au incredere se pare, paradoxal.
Intre timp tu mergi pe bicicleta sau?
E complicat cu VW. gusturile nu se discuta, etc, dar VW au facut niste masini bune in perioada 93-2005 sa zic si mai e si motorul 1.9 TDI. Au fost masini bune, acum au o varsta si 500. 000km. Dar romanul o ramas inca blocat acolo si crede ca si Passatu din 2012 (fie el TDI cu DPF sau TSI) e bun. Nu e masina rea, dar nu mai e tanku ce o fost B5.5. La grupul VAG singurele masini care merita dupa mine sunt cele cu motorul 2.0 TDI euro 5 ( evident sa fie intretinute), in rest 1.6 TDI e vai de el, cele TSI si mai rele, cutiile de viteze automate la fel, etc... Eu zic ca un Renault sau un Hyundai din perioada 2010-2020 e de 2 ori mai masina decat VW.
Da
2.0 tdi chiar
Nu stiu la ce sa fac abonament
RATB sau service!
Ce-ti mai face Passatul tarane?
https://www.tpu.ro/......n-cu-ulei/
Ok man mult succes, nu ai zis ca vrei sa cumperi o masina ci ai intrebat de motoare intr-o prima faza daca te uiti mai sus.
Toate 3 sunt cu injectie directa
FSI nu este supraalimentat
TSI cred ca are distributie pe lant
https://dailydriven.ro/totul-despre-fsi-tsi-si-tfsi
TSI si TFSI este acelasi lucru, motoarele sunt identice. Distributie pe lant.
FSI acelasi motor fara turbina.
Recomand 1, 8 tsi dupa 2012.
Spre deosebire de alti useri care doar isi dau cu parerea din auzite am avut un 1.8 tsi 4 ani.Are un motor fantastic.
I-am facut stage 1 in prima luna de la 160 de cai s-a dus la 210.
Consum de ulei 0, 5 l la 15. 000km.
Consum benzina 7-8 % la mers normal 10 sportiv.
Salut. Deci cele FSI sunt motoare VW cu injectie directa dar fara turbina. Cele TFSI si TSI au si o turbina atasata. Diferenta dintre TFSI si TSI e ca unele echipeaza masinile Audi si celelalte VW dar sunt acelasi motor practic. Personal le-as evita pe absolut toate cele TFSI/TSI. Cele FSI sunt mai ok ( 1.6 FSI sau 2.0 FSI). Dar cand e vorba de benzina in general fug de VW si as alege in orice moment Renault, Hyundai, Kia sau ceva japonez.
TFSI-ul este un FSI la care se mai adauga o turbina. Datorita amestecului bogat in aer si scazut in carburant, tehnologia FSI a reusit sa rezolve o problema mare a vechilor motoare turbo.
Motorul FSI un motor pe benzina cu injectie directa, mai exact combustibilul este pulverizat direct in camerle de combustie. Aceasta tehnologie este mai buna din punct de vedere termodinamic si imbunatateste eficienta motorului.
Diferenta dintre motoarele TSI și TFSI este una simpla. Ambele functioneaza pe acelasi principiu, doar ca motoarele TSI echipeaza modelele de la VW, in timp ce motoarele TFSI echipeaza modelele de la Audi.
Termenii "FSI" și "TSI" sunt asociați cu tehnologiile de motorizare dezvoltate și utilizate de grupul Volkswagen. FSI (Fuel Stratified Injection) și TSI (Turbocharged Stratified Injection) reprezintă două tipuri de motoare cu benzină care folosesc tehnologii diferite pentru a îmbunătăți eficiența, performanța și emisiile.
bebtractariauto.ro
https://eco-tractari.ro/
https://tractarivalcea.ro/