Cutia automata schimba singura vitezele, cea semiautomata (tiptronic) iti da posibilitatea sa alegi intre a schimba manual vitezele sau a lasa masina sa le schimbe automat.
Pe langa acestea mai exista doar cele manuale, restul sunt doar imbunatatiri sau particularitati ale cutiei automate sau manuale. Practic cutia semiautomata nu este altceva decat o cutie automata imbunatatita, iar cutia secventiala este o cutie manuala la care difera modul de cuplare al vitezelor.
Exact cum a zis fazanu. Mai este o varianta care se numeste secventiala la care apesi de maneta inapoi(schimbi in sus) si tragi in spate(schimba in jos). Sunt acelea care se folosesc la masinile da raliu.
Mai este si cutia de viteze cu impulsuri numita transmisia teligent facuta de mercedes si volvo pe ntr u camioane unde sa schimbi mai intai selectezi viteza si in functie de turatia motorului si viteza de deplasare calculatorul da o treapta mai sus sau doua trepte mai isus si intra in viteza cand calci ambreiajul si tot as de la mica la mare si invers
Pai... la cutia manuala schimbi vitezele in mod manual (cu schimbatorul de viteze). La cutia semiautomata folosesti tot la fel schimbatorul de viteze, insa nu mai ai ambreaj... Iar la cutia automata vitezele se schimba automat in functie de turatie
Cum e actionat ambreiajul?
A cutia semiautomata folosesti tot la fel schimbat-orul de viteze, dar nu mai ai ambreaj.
Ma intreseaza mechanic, care este component ei
din ce este formata
daca are pompa presiune ambreiaj sau nu
minel900 întreabă: