| Bogdy53 a întrebat:

Care este ordinea corecta a schimbării vitezelor de la mare la mic spre exemplu 5 4 3 2 1 sau se poate și direct fara sa afecteze ceva de la 4 la 1 și dacă nu este indicat care este motivul?

9 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Păi o schimbi în funcție de viteză, dacă frânezi brusc cu a-4-a, doar nu dai în a-3-a să pleci de pe loc.

| Frank51 a răspuns:

Fizica. Metalele din care sunt facute piesele sunt destul de sensibile, asadar fortele la care pot fi supuse sunt calculate precis. In zilele noastre masinile au niste sigurante, si nu poti sa te joci cu ele asa usor, tocmai ca unii ca tine sa nu le strice.

| dnzzzzzzzzzzzzzzz a răspuns:

Fii atent.
Daca esti intr-a 5 a, iar tu schimbi intr-a4 intra frana de motor (incetinesti fara frana). Daca tu schimbi din 5 in 3 are loc asa zisul "money shift" cauta pe Youtube, respectiv in cel mai bun caz sare cutia de viteze. Si sare din motor cu totul, bine, depinde de masina. Unele duc fara sa caraie, dar altele pur si simplu se distrug. Practic e ca si cum ai intra cu 20.000 de ture in viteza a 3-a, cutia de viteze nu duce atat. Deci ne rezumam la o viteza in inferioara. In superioara poti da 1-3 fara probleme daca te grabesti, cutia duce. Daca dai 1-4 moare motorul.

| Denila123 a răspuns:

MergMergi cu a 5, numai intra 2 merge sa schimbi a 1 nu intra, a 2, 3, 4 merge

| Holiday a răspuns:

De la mic la mare le iei pe rand, 1, 2, 3, 4, 5,6...pe masura ce cresti viteza de deplasare.
Invers nu mai e asa. De exemplu daca mergi cu a-5-a cu 130km/h si franezi pana la 50km/h schimbi direct in a 3-a sau chiar a 2-a in functie de tipul de masina sau de ce urmeaza sa faci in continuare. O reducere masiva a vitezei de deplasare prin franare trebuie insotita si de apasarea ambreiajului ca altfel ti se opreste masina.

| Uvox a răspuns:

Vad ca a spus cineva dar mai explic si eu, deci:
Sa presupunem ca dacă la 130kmh ai 3000 de rotații pe minut in treapta a 5a, daca retrogradezi, fara sa reduci viteza, în treapta a 2a, cand cuplezi ambreiajul ar trebui ca motorul sa ajunga la 15000 de rotații pe minut sau mai mult ceea ce nu se poate moment in care cutia se poate distruge si nu numai.
E ca si cum ai incerca sa mergi cu 130kmh in a 2a. Adică imposibil.

| goguPatent a răspuns:

Ordinea corecta ar fi asta cu 5 4 3 2 1, insa poti schimba in functie de viteza si de rotatii. Daca tu mergi cu 130 in a6a, dar franezi pana la 50 o sa schimbi a3a sau a4a ca sa accelerezi iar

regis
| regis a răspuns:

Nu exista o ordine corecta, se schimba după nevoie. Daca ai frânat brusc in treapta V si te-ai oprit in loc, vei pleca cu treapta I. Daca nu frânezi, trebuie sa le schimbi pe rand pentru a încetini, altfel coborând din treapta V in treapta III de exemplu, motorul se va tura prea brusc si riști sa cedeze ceva.

| Anonimaaaxgar a răspuns:

Se poate să și sari peste vreo viteză. Eu fac asta doar la curse și în depășiri ( dar nu întotdeauna