Masinile vechi pe motorina au sistemul de injectie decalibrat, si nu mai ating presiunea normala la pulverizare, sau nu mai nimeresc cantitatile, de aia pornesc greoi, cu nori de fum si umplu cartierul de miros ca de la autobuzele vechi. Rezolvarea ar fi inlocuirea pompei de injectie si reglarea/curatarea/inlocuirea injectoarelor care nu isi mai fac treaba. Doar operatia asta depaseste chiar si dublul valorii masinii.
Daca si motorul e uzat si nu mai atinge compresia normala sau scapa ulei in camera de ardere, trebuie refacut pe interior, adica rectificate piesele fixe si inlocuite cele consumabile (pistoane, segmenti, supape, semeringuri, cuzineti, camasi cilindri dupa caz), din nou o operatie extrem de costisitoare, mult peste valoarea automobilului, in cele mai multe cazuri.
Daca harburile care te supara sunt de fapt pe benzina, fumul si pornirea grea pot fi de la uzura motorului, care se formeaza mai repede la motoarele pe benzina si se rezolva la fel de costisitor ca si la diesel, sau de la mecanismul de alimentare (carburator, corp injectie mono sau instalatie de injectie multipunct), care din fericire se repara mult mai ieftin si mai usor, fata de masinile pe motorina.
Masinile vechi porneau la fel ca si cele noi pe ger, ca urmare pot fi intretinute asa incat sa porneasca fara probleme si acum. Eu de exemplu nu am absolut nici o problema cu Dacia 1310, pornesc indiferent cate grade cu - sunt afara, si nici nu miroase a benzina pe langa ea, cu toate ca motorul este uzat. Avantajul e ca nu am sistem de injectie la ea, iar intretinerea alimentarii (carburatorului) se face foarte usor, astfel incat sa nu greseasca dozajul de aer/benzina. Cum zice si colegul de mai sus insa, Dacia nu are nici un fel de control electronic, din fericire am eu cunostinte mecanice si experienta cu harburile, astfel incat stiu cand si cat sa apas pe acceleratie, sa trag socul... O persoana care nu imi cunoaste masina, probabil ar porni-o greu, si ar umple strada de miros de benzina.
Unele motoare vechi nu sunt pe injectie si nici nu sunt controlate de un computer. E mecanica pura in care amestecul de combustibil cu aer se face mecanic nu electronic. E alt principiu de functionare, nu exista norme de poluare, nu exista catalizatoare, nu exista filtre samd.
si da este extrem de costisitor sa inlocuiesti un motor, mai ales la o ragalie de masina