Secretul este s a nu conduci agresiv. Daca accelerezi si franezi mult, atunci pierzi cea mai mare cantitate de benzina. Mai ales la franare. Cu cat folosesti franele mai putin, cu atat mai bine pentru consum.
Fiecare masina cu condusul ei.
La una cu injectie multipunct, secretul ar fi doar sa-i folosesti corect puterea.
Mitul cu condusul sportiv e fals. Iti arat condus cu peste 100km/h prin oras, demaraje puternice, dar nu in limitare. Secretul e sa nu irosesti demarajul. Ii dai 100 cand pleci de la semafor si ai liber in fata, apoi mergi cu a5-a in frana de motor pana la urmatorul, cu consum 0.0%.
Daca vorbim de ceva cu carburator, e mai bine sa mergi pe liber, decat in viteza, pentru ca masinile cu alimentarea prin carburator, creeaza vacuum pe admisie, si trag mai multa benzina in frana de motor, decat la relanti. Alea pe injectie taie alimentarea cu benzina de tot, merg pe aer cand sunt in frana de motor.
Si inca un lucru, cand inveti masina si schimbi la exact, de exemplu stii unde trage, pleci la 1500 iar la 2500 ai schimbat scurt, urci repede in viteze ca o cutie automata, accelerand putin, si aici economisesti cea mai mare parte din benzina. Asa fac taximetristii, daca te uiti atent. Demareaza subtil, tinand motorul in plaja de turatii in care stiu ca se misca bine fara a accelera mult. Mai exact, acceleratia apasata cat mai putin, iar motorul dus in zona in care are cuplul bun.
Masinile cu motor mic, au consumul mic intre 2000 si 3000rpm. Daca schimbi in 3200 si 'cade' undeva peste 2000rpm cand incepi sa accelerezi cu urmatoarea treapta, e ideal, la o masina cu motor sub 1.3l.
Multe mașini sunt dotate cu sitem eco și eco pro. Temperază motorul și fluxul de aer condiționat vara și iarna. Când calci accelerația îți întârzie demararea. Adevărul este că poți economisi km. Dar dacă nu ai acea fucție, înseamnă să mergi fără aer condițioant sau pornit la minim să nu calci agresiv accelerația, să oprești motorul la semafoarele care durează mult, să nu cari bagaje grele. Să conduci foarte lin și nu agresiv cu alte cuvinte. Sper că te-am lămurit!
Sa nu bagi picioru' in ele si sa mergi in ultima treapta ori de cate ori este posibil (de regula de la 50 km/h in sus). Sa eviti pe cat posibil treapta I si sa pleci de la semafor asa cum ai invatat la scoala de soferi. Sa mergi cu ea cursiv (evita fenomemnul acceleratie-frana) si sa n-o omori in treptele inferioare (1, 2,3) adica sa le schimbi la 2000-2300 rpm. Si nu in ultimul rand, trebuie sa-ti inveti masina.
Daca mergi mult pe punctul mort dupa ce o accelerezi la o anumita viteza o scoti din viteza si faci economie pe masura
Hmm... nu este nici-un secret. Condu masian fara sa o bruschezi, accelerezi tare. Schimba vitezele pana in 2200 ture si o sa vezi ce consum ai. Sa ai o zi buna si consum mic!
anonim_4396 întreabă: