Chestie de exercitiu si de coordonare a miscarilor.
In principiu, la o masina care are ambreiajul bine reglat, cand ai cuplat viteza I, eliberezi ambreiajul, cu piciorul stang, la fel de incet cum apesi acceleratia cu dreptul.
Ca sa nu ti se opreasca motorul (ambreiajul masinilor de scoala nu e tocmai grozav), tine ambreiajul si apasa usor acceleratia pana incepe motorul sa huruie putin mai tare. Atunci incepe sa eliberezi, tot usor, ambreiajul si, in niciun caz, NU ridica piciorul de pe acceleratie.
Lasi ambreiajul pana cand simti ca masina da sa prinda, vei observa ca turatia motorului scade, apesi pe acceleratie, nu lasi motorul sa moara, prima mea plecare de pe loc a fost cu scartait de roti ca atunci cand am incercat anterior mi-a murit motorul, am zis sa nu moara si a 2-a oara... nu fa asta, se cam supara instructorul, apasa pe acceleratie sa ai 2000 rpm si lasi usor ambreiajul, nu are cum sa-ti moara motorul! Stai sa vezi ce faina e plecarea din rampa
Secretul e exercitiu. Sa stii cat sa ridici ambreiajul si cat sa apesi pe acceleratie. Doar prin exercitiu te inveti
Ambreiaj calcat viteza a 1 a ridici incet ambreiaj pana simti unde cupleaza si in acelasi timp usor apesi acceleratia si ajungi cam pe la 1300 rpm si eliberezi total ambreiaj.
La diesel e mai usor ca masina pleaca din ambreiaj avand motor mare 1.9-2.0 dar nu are rost sa o tii atata din ambreiaj. faci cum am zis mai sus.
la benzinara daca te grabesti cu ambreiajul si ciupesti putin acceleratia fara sa iti dai seama ca nu ai accelerat si tu dai drumu la ambreiaj. pac ai oprit motorul.
Lasi ambreiaju pana la punctu la care prinde, asta pe la jumatea lui da nu iei picioru de pe el, il tii acolo vreo 2 3 secunde, si apesi usor si acceleratia si dupa aia dai drumu la ambreiaj usor. Si plecarea de pe loc in panta tot asa se face si nu cu frana de mana. Lasi ambreiaju la jumate si tii acolo masina sta pe loc iar cand apesi si acceleratia ea pleaca si dupa ce a plecat dai drumu la ambreiaj
Tine totul de practica, pana te obisnuiesti.ideea e sa fi calm si incearca fii relaxat comportate ca si cum ar fi ceva obisnuit pentru tine
Secretul e, atunci cand pleci de pe loc, o tii din ambreaj. Adica:
1. Apesi ambreiajul si bagi a intai a.
2. Inca tii piciorul pe ambreaj, dar apesi si acceleratia incet, cand esti pe la mijlocul ambreajului, dupa care ii dai drumul incet de tot la ambreaj, accelerand incet.
Nu am 18 ani, dar conduc masina lui taica-miu de 2-3 ani pe la tara