Relantiul se masoara in momentul in care motorul a ajuns la temperatura optima de functionare ( adica NU cand functioneaza socul automat facut de MPP - motorasu pas-cu-pas ).
Turatia normala este SUB 800 rpm, undeva la 750-775 rpm. Poate sa varieze undeva la 25 rpm maxim, este normal, dar daca depaseste aceasta valoare fara sa se modifice necesarul de consum, atunci exista probleme cu benzina, cu injectoarele, cu bujiile, cu bobina de inductie, fisele ...La un test CLIP intr-o reprezentanta RENAULT se pot vedea acesti parametri.
Cand incep sa functioneze consumatoare de electricitate ( aeroterma, faruri, dezaburire, pedala frana... ) ECU-ul injectie detecteaza un consum suplimentar de putere de la motor si ajusteaza prin compensare de turatie puterea necesara motorului sa ramana la relanti si sa genereze si acea putere necesara in acea clipa.
Si consumul suplimentar de putere este la fel compensat ( servo-directia mecano-hidraulica, aerul conditionat... ) prin ridicarea turatiei de relanti.
Deci turatia de relanti se considera turatia la mersul in gol al motorului in parametrii optimi de temperatura, fara consumatori suplimentari.
Undeva în jur de 800 Rp/m în regim normal și poate să depășească 1000 Rp/m iarna, datorită șocului automat.
Ce legatura are socul automat? Omul spune clar la relati. La -20'C poate sa stea si al 1200 rpm din cauza socului, dar ala clar nu e relanti.
Bineînțeles că este ralanti, din moment ce aia este turația minimă la care poate funcționa motorul, nefiind în sarcină.
Ralantiul nu este fix, este variabil în funcție de niște parametrii, cum ar fi temperatura ambiantă, temperatura combustibilului, noxele etc.
Relantiul se masoara in momentul in care motorul a ajuns la temperatura optima de functionare ( adica NU cand functioneaza socul automat facut de MPP - motorasu pas-cu-pas ).
Turatia normala este SUB 800 rpm, undeva la 750-775 rpm. Poate sa varieze undeva la 25 rpm maxim, este normal, dar daca depaseste aceasta valoare fara sa se modifice necesarul de consum, atunci exista probleme cu benzina, cu injectoarele, cu bujiile, cu bobina de inductie, fisele ...La un test CLIP intr-o reprezentanta RENAULT se pot vedea acesti parametri.
Cand incep sa functioneze consumatoare de electricitate ( aeroterma, faruri, dezaburire, pedala frana... ) ECU-ul injectie detecteaza un consum suplimentar de putere de la motor si ajusteaza prin compensare de turatie puterea necesara motorului sa ramana la relanti si sa genereze si acea putere necesara in acea clipa.
Si consumul suplimentar de putere este la fel compensat ( servo-directia mecano-hidraulica, aerul conditionat... ) prin ridicarea turatiei de relanti.
Deci turatia de relanti se considera turatia la mersul in gol al motorului in parametrii optimi de temperatura, fara consumatori suplimentari.