Sa cunoasca foarte bine sculele, sa aiba rabdare la curatat piese (cu perie de sarma, spray, motorina, pensula, carpe), sa nu doarma, sa nu se piarda usor cand mecanicul incepe sa urle si sa faca slujbe porcoase.
In timp inveti sa demontezi piesele simple: roata, placute de frana, etrier, filtru de ulei, buson de ulei, filtre de aer, plastice, cleme, suruburi.
Trebuie sa inveti si sa ridici masina pe cric/elevator, si sa o asiguri corespunzator.
Cam toti ucenicii sunt de fapt mecanici practicanti, in timp o sa inveti sa faci cam tot ce stie si mecanicul pe care il ajuti.
Eu am facut ucenicie de la 15 ani, de dragul de a sta pe langa masini si de a conduce cativa metri, pana dupa 20 de ani, cand eram tot ucenic, din lipsa de implicare. Apoi am mers sa fac tinichigerie in service, am invatat sa ma implic efectiv, si mi-am dat seama ca am retinut foarte multa mecanica. Acum fac tinichigerie, vopsitorie si mecanica, singur. Nu fac motoare, dar evacuari, sisteme de franare, de racire, revizii si suspensii fac relaxat, si lucrez dichisit (scump).
CMGeorge98 întreabă: