O referinta pentru industria auto din Romania, Dacia Logan este un autoturism intens tranzactionat pe Autovit.ro. Si chiar daca reprezinta un succes la nivel mondial, acest model de buget nu a fost lipsit de cateva din "bolile copilariei"…
Tin minte ca prin anul 2005, pe parcursul mai multor luni am efectuat un test de anduranta de 40.000 km cu Dacia Logan 1.4 MPI, evident un exemplar din primele loturi fabricate. Marea majoritate a rulajului l-am efectuat in mediu urban si chiar daca am avut parte de unele probleme, per total mi-a placut aceasta masina…
Dar sa incepem cu punctele forte… In primul rand raportul dintre pretul de achizitie, performantele dinamice si echipare este foarte avantajos, mai ales pentru clientii cu bugete limitate. De asemenea, acest autoturism de impune prin capacitatea mare de transport si confortul satisfacator oferit pasagerilor care calatoresc pe bancheta. Si chiar daca echiparea exemplarelor din primele loturi fabricate era destul de modesta, pe parcursul testului de anduranta nu am simtit ca ar mai fi fost neaparata nevoie de alte echipamente, care evident mareau pretul de achizitie. Am mai apreciat pozitia inalta de condus care impreuna cu geamurile de mari dimensiuni nu genereaza "unghiuri moarte" atat in trafic cat si in timpul manevrelor de parcare.
Am mai citit o serie de review-uri ale unor utilizatori de Dacia Logan din intreaga lume si am observat ca in general proprietarii sunt multumiti de calitatea fabricatiei, consumul excelent al motorizarilor diesel de ultima generatie, costurile alocate unor eventuale reparatii si rezistenta satisfacatoare la uzura a materialelor folosite la finisarile interioare.
Totusi in cei 40.000 km la volanul Daciei Logan am intampinat si o serie de probleme. Prima a fost defectarea usitei ce mascheaza busonul rezervorului care ramanea mereu deschisa. Alte probleme sesizate pe parcursul testului au fost "imbatranirea" prematura a scaunului soferului care incepuse sa scartaie destul de deranjant, antifonarea modesta a habitaclului, precum si pierderea numarului de inmatriculare din partea frontala datorita prinderii anemice a suportului de spoiler. De asemenea a intrat in folclor problema cu pneurile Montana care generau o distanta de franare foarte mare, insa toate aceste vicii de fabricatie au fost remediate pe parcursul anilor de catre constructor. Mai mult, pentru acele vremuri consumul de carburant al veteranului 1.4 MPi era catalogat ca fiind onorabil, insa acum mi se pare destul de mare daca il raportam la consumurile modeste ale actualelor propulsoare din gama Logan.
David24876 întreabă:
led889 întreabă: