Cele 3 filtre: aer, ulei si "polen"(filtru de aer pentru habitaclu); uleiul din motor si cutie, lichidul de frana, amestecul antigel, curelele de distributie si transmisie impreuna cu intinzatoarele.
Apoi, in functie de uzura, se schimba kitul de ambreaj, si anumite piese de la suspensie si directie (pivoti, bielete, bucse, telescoape, flanse...).
Dupa ce cumperi o masina SH, de obicei vanzatorul se lauda ca are reviziile la zi (ulei, filtre, distributie). E bine sa faci verificare la ochi, adica sa scoti filtrele sa te uiti la ele (se vede clar care e incarcat cu praf si care e nou), sa vezi culoare uleiului (la motoarele pe benzina se mentine uleiul ca nou pana dupa 6000km rulati cu el, la diesel se inegreste imediat, e mai greu de observat), iar la curele si intinzator, un mecanic iti poate spune daca e cureaua obosita sau noua, iar daca intinzatoarele sunt "tapene" sau exista risc sa se strice in curand.
Bineinteles, chiar daca toate consumabilele par noi la verificare, tot vei face revizia putin mai repede, ca sa fii sigura, ca nu stii cand s-a facut ultima revizie, si cat de bune sunt piesele.
Am omis partea de roti; de cauciucuri iti dai seama la ochi, si in mers, daca sunt bune sau nu, dar dupa cumparare e bine sa desfaci rotile sa inspectezi placutele de frana, sabotii dupa caz, si grosimea (uzura) discurilor.
La consumabile intra si rulmentii rotilor, dar nu au un termen exact, cand incep sa faca galagie/sa vibreze, atunci ii schimbi. Doar daca faci frecvent drumuri lungi (internationale de exemplu), ii schimbi preventiv, la termenul garantat de producatorul rulmentilor, sau de producatorul masinii.
Puntru consum trebuie schimbat carboratorul, sau daca e pe benzina, bujiile
oMycutzzaVrajitoare întreabă: