Ambele fac acelasi lucru dar sunt doua solutii tehnice total diferite cu avantaje si dezavantaje.
Pentru off-road e mai bun cardanul. Lantul e expus direct noroiului, nisipului, prafului, apei, crengilor, etc. Ca actionare, mai usor merge lantul, mai durabil e cardanul de departe, mai ales daca e intretinut corespunzator.
Cardanul e mai dur, rezista la solicitari mai mari.
Lantul e mai usor de inlocuit, dar se poate rupe, sau poate sari, cand ti-e lumea mai draga.
Dezavantajul la lant, este ca in multe cazuri, daca se rupe, blocheaza roata/rotile de pe spate, sau mai grav, intra cu viteza mare in carcasa pinionului (multe motoare au si ambreajul in aceeasi carcasa), si face praf cel putin capacul, eventual si pinionul, si ambreajul.
Un cardan rupt nu prea face alte pagube, ramai fara tractiune si atat.
In schimb, un lant de rezerva poti purta cu tine, pe cand un cardan nu prea.