Mai multe manifestari nu vei sesiza, singurul simptom vizibil fiind faptul temperatura apei creste repede si refuza sa scada. Daca e foarte frig afara, s-ar putea sa nici nu sesizezi.
Daca ai suspiciuni, verifica furtunul care iese din termostat cand motorul este cald. Daca temperatura apei a urcat peste 90 de grade, iar furtunul respectiv si radiatorul sunt reci, cel mai probabil termostatul este blocat pe inchis.
Instalatia de racire este destinata sa asigure un regim termic corespunzator unei bune functionari a motorului. Sistemul de racire al motoarelor mentine temperatura optima de 85-90 de grade celsius.Acum revenim la termostat,acesta are rolul de regla automat regimul termic al motorului prin dirijarea lichidului de racire spre radiator sau spre pompa de apa. Blocarea termostatului,modifica propietatile pieselor mecanice,reduce ungerea si poate gripa sau deteriora piesele mobile din motor, lucru foarte grav si costisitor.Cand termostatul se blocheaza, trebuie sa fim foarte atenti la martorii de pe bord care ne vor semnala avarie la instalatia de racire, moment in care trebuie oprit motorul altfel pagubele pot fi foarte mari. Termostatul nu se repara se inlocuieste obligat.
Buna stie cineva care dintre furtune trebuie sa fie calde cand nu merge termostatu
Ai caldura cu termostatul blocat 100% ce nu recomand ii sa deschizi capacul de la vasul de expansiune cu motoru cald cati deschide porii instant (chiar mai instant ca nesu sau o baie cu aburi) dupa ce ai inlocuit termostatu cu motorul rece deschide capacul de la vasul de expansiune si uitete dupa bule in apa da sa nu te sperie orice bula mica trebuie sa contina fum acele bule (se simte la miros) daca nu scoate bule verifica si uleiul sa vezi evantuale urme de apa nu in ultimu rand mai exista pesibilitatea sa opresti motorul seara si dimineata sa vezi ca nu-l mai poate invarti electromotorul daca o fost fiert din cauza termostatului ori intra apa in camasi (proprie experienta) ori se gripeaza (putin mai rar) ideeo de baza ii ca treaba cu termostatu poate fi foarte neplacuta
Este logic ca lichidul de racire scapa pe undeva.mergi la un mecanic sa ti faca o verificare atenta.
Nu ai caldura in masina sau se incalde motorul f repede findca n circula apa prin radiator, scrie ce problema ai la masina,.
Buna seara scuze de deranj am si eu o problema cu o bora imi scade mereu apa din vasul de expansiune imi da cineva o parere?