Depinde ce motor este, cum se comporta, si ce iese la teste.
Segmentii uzati au doua indicii, unul este compresia slaba, celalalt fumul din carter.
Motoarele aspirate pe benzina, creeaza vacuum in zona supapelor, din aceasta cauza, 90% din consumul de ulei se intampla pe langa semeringurile supapelor. Indiciul ar fi un norisor de fum albastru la pornirea motorului, in special cand e cald.
Motoarele turbo consuma frecvent ulei, daca turbina are joc mare la ax, sau semeringurile acestuia s-au uzat.
Alte cauze pot fi pierderile. Cele de la garnitura de chiulasa, garnitura baie ori traseu ungere turbo se gasesc usor, fiind vorba de mizerie in compartimentul motor, cele mai dificile sunt pierderile care se intampla in timpul mersului, de exemplu printr-o fisura de la senzorul de masurare a presiunii de ulei. Am intalnit multe masini care stropeau acolo in timpul mersului, si nu ramanea uleiul nicaieri, nu stiam ce se intampla.
O alta cauza a consumului de ulei mai poate fi epuratorul infundat, care scapa uleiul afara, ori il baga in EGR; depinde cum e facut traseul.
Pot fi multe cauze.Inainte sa-i desfaci motorul ai putea sa-i faci un test de compresie. Daca compresia este ok motivul trebuie cautat in alta parte.
Segmenzi uzați și simeringurile la supape sau probleme la turbo și uleiul folosit e prea subțire.