Salut.
Personal știu că aceste costuri sunt destul de ridicate, pentru cat. D (autobuz) costa vreo 5000 lei (fără C+E deja, cu aceste categorii era parcă sub 4000 lei, atenție - mi se pare că doar școala) și cu atestate care mai erau vreo câteva sute de lei bune și alea, aproximativ 6000 lei cel mai sigur. Mult, într-adevăr, la lipsa de șoferi care este astăzi aceste costuri nu fac decât să descurajeze viitori șoferi și să fie o criză mai mare ca de alimentele de bază, și din cauza salariilor și a condițiilor.
Însă aș avea o mică veste bună pentru tine, costurile sunt puțin mai mici la C (cred că și E, adică remorcă) să zicem vreo 4000 lei, dar cu atestate te ajunge cred că după 4500 lei. Pe site-urile de școala de șoferi scria mai exact, sper doar să mai fie actualizate. Costă mai puțin la C (+E eventual) și vârsta este de 21 ani, în comparație cu D care se cere 24 ani (să mai adaug și minim 2 ani vechime B, deci dacă dai de B la 23 de ani, abia la 25 poți da ori de C ori de D, eu așa știam). UE a făcut o mega prostie în 2007-8 să oblige școlile de șoferi să mărească vârsta pentru unele categorii (și să mai creeze categorii, știam că tractorul se putea conduce doar cu B, acum au categorie și pentru alea), mi se părea corect că atâta timp cât te descurci în aceste situații și-n meseria de vrei s-o ai, să fi rămas la 20 de ani aceste categorii de profesionist, dar cine se gândea pe atunci la criza de șoferi care va fi astăzi?
farcas123456789 întreabă: