Uite ca nu mai stiu exact care e unghiul de fuga, dar directia se regleaza pe un stand special, cu canal pe mijloc, 4 dispozitive ce se ataseaza pe roti, si niste senzori in fata masinii, conectati la un calculator. Se selecteaza modelul masinii, se fac niste manevre inainte-inapoi, virat in ambele parti (mecanicul va face toate astea), apoi calculatorul va arata rotile care nu sunt in pozitia corecta.
Va cobori in canal, va ajusta piesele reglabile responsabile de geometrie (capetele de bara in special), va repeta testul computerizat, si in cel mai rau caz iti va spune ceva de genul "mai mult nu pot sa fac, a fost accidentata si sunt suportii caroseriei deplasati, vinde-o"
Este cum spune colegul Chioscuta, eu am sa incerc sa iti traduc , unghiul de fuga dereglat are doua consecinte : 1 uzura cauciucurilor si 2 masina are tendinta sa traga dreapta sau stanga. Rotile trebuie sa fie aproape paralele, cand nu mai este asa trebuie reglat unghiul de fuga, acest lucru se face din doua "tije" filetate care maresc sau micsoreaza distanta dintre roti. Operatia nu dureaza mult, iar costul este direct proportional cu ce masina detii, in ce oras locuiesti si la ce fel de service mergi, intre 50 si 500 lei probabil.
Ti se va pune masina pe un stand special cu lasere unde ti se vor regla capetele de bara in functie de divergenta si convergenta. Operatiunea nu dureaza mult si nu e foarte costisitoare 100-150 lei, maxim 200 lei. Sfatul meu e sa mergi la un service ok.
Dereglarea unghiului de fuga survine in urma schimbarii elementelor de driectie, mai ales a capetelor de bare, si de fiecare data in urma acestor reparatii se executa geometria rotilor sau "unghiul de fuga" pentru a nu uza cauciucurile neuniform dar si pentru siguranta.
octa2021 întreabă: