Ambele pot rula in jur de 1.000.000 de Km daca faci schiburile de ulei la timp si daca schimbio fluidele elemetelor importante ale masinii, cum ar fi, transmisia si diferentialul. Filtrele inlocuite la timp cu unele de inalta calitate si nu ar trebui sa ai probleme. Alte ponturi ca sa prelungesti viata motorului ar fi sa:
Nu schimbi vitezele in turatii mari cand motorul este rece.
Sa nu folosesti combustibili care provin din bidoane, peturi sau alte surse nesigure care pot contine apa sau alti contaminati lichizi pe care filtrul de combustibil nu prea ii poate opri.
Sa nu folosesti ulei de motor de proasta calitate sau altul decat este recomandat de catre producatr.
Sa curati regulat EGR-ul.(Odata la 8-10luni)
Sa nu ignori martorul din bord care indica o problema la motor. ( https://upload.wikimedia.org/......_check.jpg )
De altfel, daca faci chiar opusul. Nu faci schimburile la timp si cand le faci folosesti ulei de la Kaufland si neglijezi si toate celelalte elemente ale masinii. Motorul tau este predispus (crăpării) dupa doar 200-300 de mii de km. Oricum sper sa te fi ajutat raspunsul. Bafta.
Azi am urcat intr-un Logan 1.4 mpi cu peste 560. 000km, si mergea impecabil. Mai avea si gaz. Fusese taxi, dar foarte intretinut.
Dieseluri vad aproape de 500. 000km, fara probleme. Masini in genul Golf 1. 9TDI, Mercedes-uri, Focus 1.8 TDDI si altele. Oricum, diesel-urile din targ, sunt resetate sub 280. 000km, si ele de fapt au peste 400. 000km in mare parte. Conteaza mult despre ce masina vorbim.
Polo 1.2 TSI nu tine nici 50. 000km, Golf 1.4 16V se comporta ca un motor uzat de la 100. 000km.
Oricum, masinile din prezent, cu exceptia Volkswagen-urilor, tin mai bine la rulaj, decat la varsta. Sunt facute sa le 'obosesti' 500. 000km in 5 ani, si sa le dai la rabla.
Duc mai mult decat tine caroseria, stai linistit. Ramai cu volanul in mana inainte sa cedeze motorul.
Un diesel Citroen Saxo cumparat de nou m-a tinut 75. 000km pana cand unul cu un tir s-a decis sa nu -mi dea prioritate intr-o intersectie.
Cred ca si daca era pe benzina tot atat ducea.
Depinde cum le ingrijesti (sichmuri de ulei etc )dar ar trebui sa reziste cel putin 500.000 km
Depinde de multi factori: brandul(calitatea materialelor din care ese facut motorul, subansamble), intretinerea, calitatea consumabilelor, exploatarea! Daca este intretinut de un service autorizat de producator, la intervalele specificate de producator etc. poate rula sute de mii de KM. Unii producatori garanteaza funtionalitatea unui motor chiar si 1 mil. KM(dar in conditiile de mai sus). Dar un nr. de KM cert nu se poate estima, difera foarte mult!
maphiotul întreabă: