Depinde de motocicleta.
Scuterele, si alte "atelaje" (buggy, ATV), au de multe ori ambreaj centrifugal, in loc de cutie de viteze.
Motocicletele 'clasice', au un sistem similar cu masinile cu transmisie manuala: cutie de viteze cu pinioane, timonerie, disc (sau discuri) de ambreaj. De la cutie spre roata, transmisia se poate face printr-un lant (in cele mai multe cazuri), sau pe cardan, in cazul unor motociclete cu atas (de alea comuniste), in special.
Motocicletele moderne, de viteza, mai au si cutii secventiale (parca asa se numesc), care, daca nu ma insel, schimba vitezele fara a mai folosi ambreajul.
Ai uitat de motoarele cu transmisie pe curea.
exista cutie automata si la motoare. gen honda dn-01. cu o cutie foarte complicata (realizeaza cand incepi sa te inclini si lasa motorul sa supratureze singur sa nu te dezechilibreze pe viraj, adapteaza treapta in functie de mai multi factori, ceva foarte fain).
nu sunt cutii secventiale. ii zice quickshifter. pe scurt: taie alimentarea sa poti schimba viteza fara ambreiaj. daca esti interesat http://www.powercommander.com/......ifter.aspx
Am presupus mai mult, ca mai 'sus' de cutia mobrei, si niste ambreaje centrifugale (de utilaje, kart sau scuter), n-am vazut.
Stiu ca pe vremea cand eram la karting, erau niste kart-uri cu schimbatoare pe volan (padele), si le ziceam secventiale... Dar nu toate kart-urile erau cu motoare de motocicleta, deci cine stie.
Si da, am uitat sa precizez ca majoritatea scuterelor au ambreaj centrifugal + curea in loc de lant... Si 0 cuplu, fata de 50cc + 4/5 viteze cu ambreaj manual