In Romania se pot inlocui elementele de caroserie cu unele "sport" provenite din dezmembrari, de pe o masina care a venit cu ele din fabrica, se poate schimba culoarea, se pot face geamurile fumurii in limitele legale, in ateliere autorizate.
Se pot monta jantele+anvelope pe care le omologheaza RAR in baza informatiilor din sistem si a celor comunicate de reprezentantele marcii autoturismului pe care il ai.
Stage 1 inseamna doar reglaje sport (soft). Stage 2 inseamna componente minore schimbate, iar stage 3 inseamna motor desfacut si refacut de la 0, cu piese destinate competitiilor. Este legala oricare dintre variante, atat timp cat masina nu isi schimba specificatiile omologate:
-nivelul de zgomot in mers si stationare sa nu fie mai mare
-nivelul de noxe sa nu fie mai mare
-componentele principale sa fie cele OEM omologate (bloc motor, brate suspensie, suporti motor.
Mai este oarecum permisa modificarea sistemului de franare cu unul superior compatibil, mai exact daca treci la pompa de frana mai mare, conducte mai bune, etriere si discuri mai mari, nu te cearta nimeni, atat timp cat masina franeaza cel putin la fel de bine cat se cere la testele ITP.
Evacuarea se poate modifica in ateliere autorizate RAR, este legala atat timp cat nu depaseste nivelul de zgomot admis, si indeplineste cel putin aceeasi limita de poluare (deci nu poti renunta la catalizatoare sau DPF).
Alexandru250201 întreabă: