Asa dupa urechea mea fina sa zice ca 20 de CP
Dar nu ne-ai zis o masina ce model de masina.
Exista o japoneza la care doar din soft castigi 35 de CP fara alte modificari, asta pentru ca producatorul a facut niste artificii foarte tari la motor cu pistoane ciudatele si raport ridicat de compresie, dar nu cred ca e motorizarea ta.
Faptul ca pui teava goala si elimini catalizatorul e rau pentru mediu si daca te prinde RAR-ul te arde, la fel nici ITP -ul nu il vei trece.
Eu m-as rezuma doar la filtru de aer sport neaparat K&N original sau admisie de aer sport, filtrul de aer nu da CP dar ajuta motorul, admisia da cativa CP dar costa cateva sute de euro.
Daca ai placerea sa auzi mai frumos pune o toba sport dedicata daca te tine buzunarul adica o toba cu certificat facuta si testata de producator pentru masina ta, daca nu monteaza-ti una aftermarket dar ceva de calitate cum ar fi Borla etc
Si fa un chip-tuning la o societate speclializata pe asa ceva care detine si dyno care sa faca RUN-uri inainte si dupa.
Dar pentru a nu da bani aiurea intreba dinainte la modelul meu de masina cati CP se pot castiga din urma chipuirii?
Ca in general masinile non-turbo castiga putin 10-15-20 CP, bine 20 de cai se simt asta ar fi ceva bun pentru tine.
Raspuns ipotetic, ia-ti o masina cu mai multi CP eu zic ca iesi mai ieftin, deci ar putea sa nu fie atat de ipotetitc
Am zis eu ceva de turbo? Sint motoare fara fpoarte puternice, de 3.5 litri sau 4 litri sau si 6 litri daca esti curios, alea nu au turbo, nici nu au nevoie si au putere.
La trotinete de astea sub 2 litri fara turbo astea sunt, ce sa le mai faci, mai ales alea diesel, macar ia una de 170 cp dar pe benzina.
Dacă tu crezi ca TPU este locul pentru întrebări de genul ai greșit. Du-te la un service care se ocupă de tuning, care au făcut tuning pe aproape orice model de mașină și îți dau gratis informații RELEVANTE.
Filtrul de aer sport iti da cam 0, 003 caluti.
Softul 15 cai.
Evacuare mai permisiva 2-3 cai si miros de Trabant pe langa tine.
Depinde si de modelul de masina.
Uni care viseaza cai multi au vazut prea multe filme.
Axele cu came sunt cele mai importante pentru un motor aspirat. Daca gasesti o pereche dedicata pentru motorul tau, daca nu, trebuie sa le faci pe comanda. Clapeta de acceleratie corp marit, galerie de admisie speciala sau portata. Astea fac puterea la aspirate. Dupa ce le-ai facut pe astea faci softul, evacuarea si filtrul sport. Crestere maxima 40-50 de cai, vazut cazuri concrete - Aia care cred ca nu ai cum sa se abtina. Daca e Honda cu VTEC am vazut si cazuri concrete cu +75 de cai, la VTEC +40 fiind pielea plii, o nimic toata. La 2.0 aspirate (Fiesta ST150 cel mai comun caz) - am vazut +30-40-50-60 cp caz concret (forumuri Anglia, inclusiv una la noi pe strada la car meet).
Mersi de sfaturi.
Ce ai spus tu cu axele cu came pe comanda, clapete de admisie marite, galerie de admisie etc au ajuns la pretul unui turbo, mai bine pui turbo si ai scapat de o grija.
Stiu cazul concret motorizare non-turbo, mazda 3 skyactiv-G de 120 cp merge dusa din soft in 175 cp fara modificari fara nimic intern, deci peste VTEC-ul de la honda.
BodenAlex întreabă: