Un utilizator TPU a pus aceeasi intrebare si a primit urmatorul raspuns:"Un filtru de aer sport nu e decat un filtru facut dintr-un burete mai subtire cu gauri mai mari. Ce inseamna asta: ca aerul o sa treaca mult mai usor prin filtru lasand pistonul sa faca admisia mai repede. Dar odata cu acel aer o sa iti intre si particule de praf care prin filtrul acela mai gros si cu gauri mai mici nu intra. Asta ce inseamna? Ca o sa ai particule ce o sa se sfarme intre cilindru si segmentii pistonului uzand-ul mai repede. Bineinteles iti poti cumpara un filtru care e tratat sa absoarba si acele particule si filtreaza mai bine decat cel stoc. Un filtru de la K&N care costa cam 2 milioane. Dar inca o problema. Pui filtru si intra aerul mai mult si mai repede, dar ce ne facem ca trebuie sa si iasa...asta inseamna ca dupa filtru si toba. O teava mai groasa cu curbe putine si cu site mai largi.Si dupa asta ce se intampla, areul intra repede se amesteca cu benzina, bujia da scanteie, iese. Dar aici avem o problema ECU, coputerul care da ritmul la care bujia sa dea scanteia trebuie schimbat si el, pentru ca bujia o sa iti dea scanteia prea tarziu si o sa iti creasca consumul cu 40-50% si o sa iti scada performanta in loc sa creasca. Crede-ma ca un flitru de aer de 15 lei aruncat acolo nu face decat sa duca la uzura rapida a motorului. Pe masinile de curse isi permit sa puna filtre sport pentru ca ei au nevoie de acea masina numa' pentru cursa respectiva si dupa aia desfac motorul si pun piese noi. Dar noi, oamenii de rand, nu ne permintem sa schimbam gehmenti si cilindrii dupa fiecare tura de dat cu vehiculul. Prin urmare, pune filtru stoc si cumpara-ti o solutie pentru curatat si curata buretele odata la 2-3 saptamani."
racheta666 întreabă: