Oricum timbrul de mediu era de-aiurea, bani care se duceau in buzunarele lor, s-au gandit tipii aia care nu ii poti face prosti, sunt foarte inteligenti, au zis, dam jos taxa, lasam romanii sa cumpere vechituri si venim cu alte taxe mai tarziu cand toata lumea o sa aiba vechituri si vechiturile vor avea taxele cele mai mari.
Eu am platit 1500 euro timbru de mediu la masina mea acum 6 ani si incerc sa-mi recuperez banii, o vand pe cat o-i lua pe ea daca se mai poate, daca nu o dau la dezmembrat, 2.0 euro 2 aproape 190g co2/km, nici nu vreau sa stiu ce taxa ma asteapta, mi-e greu s-o dau dar s-ar putea s-a cam fiu nevoit, problema e ca nu se mai fac masini sa tina in ziua de azi, ce masina buna imi pot lua sa fie euro 5-6-7-8-9-50 si sa fie si buna? Sa nu ma coste cat 2 masini cum am acum cand s-o strica aia noua? Eh? Da, e cam grava situatia cu poluarea si trebuie sa ne adaptam la masinile ce polueaza mai putin, este drept dar nu avem bani pentru masini noi! Eu de exemplu nu vreau sa-mi iau o masina din segmentul low-cost, nu ai siguranta, nu ai stabilitate, nu ai confort, eu fac drumuri lungi, intr-o dacie sau un polo mi se rupe spatele dupa 500 km...
Masinile adevarate au fost facute pana in 2005, dupa 2005 pana prin 2010 au fost meh-uri, euro 4 problematice si scumpe la intretinere la greu, dupa 2010 au inceput sa apara masini mai bune dar alea iar sunt scumpe, la achizitionare cat si la intretinere, oricum o dai in tara asta tot sarac esti! Ca ai masina de 1000 euro sau ca ai masina de 10000 de euro, tot acolo ajungi cu banii (ca si intretinere) daca ai putin 'noroc' ori te omoara piesele scumpe, ori te omoara taxele. Problema e ca nu toata lumea face rost peste noapte de 10 000 euro... noi nu furam ca aia de sus sa ne permitem masini noi.
Mi este si varianta unui credit cu dobanda mica + un tichet rabla. se poate. daca vrem se poate.
Plus ca ganditi-va ce teapa ne luam, avand in vedere ca majoritatea masinilor in Romania sunt diesel... ai de capu meu, eu momentan sunt norocos cu euro 4 benzina+gpl, dar cei cu diesel. euro 4 si sub. e jale si macar daca am avea strazi de masini puternice si sa facem multi km. dar hai sa fim seriosi. prostia e la cote maxime, ce mai conteaza, putin sa consume, ca in rest. vai vai... si stiti ce e mai grav ca atunci cand o sa ne ni se deschida ochii, o sa zicem ca l-am vazut pe D-zeu sau o sa ne trezim depasiti de situatie, nu degeaba romanul plecat, nu prea mai vrea sa vina inapoi in Romania, mai ales dupa ce vezi cum se traieste in alta tari dezvoltate, e diferenta de sute de ani de evolutie.
Banii jos sau deloc, nu ma gandesc la credit, nu-mi place sa fiu stresat de un credit, niciodata nu stii cand se intampla o nenorocire si nu mai ai posibilitatea de a plati datoria. Prefer sa merg la sigur, asa mai bine pun bani in fiecare luna si cand ii am imi iau masina sau daca se intampla ceva ii am acolo, e mai ok treaba asta, zic eu
Zici ca-s speriat de bombe dar "better to be safe than sorry"
Ideea e ca nu te folosesti de ei pana ce ii strangi, iar personal daca as pune sa zic 800 ron deoparte, m-as chinui incredibil de mult si nici nu m-as folosi de acel lucru pe care vreau sa il cumpar, deci cel mai bine il cumpar si platesc o dobanda acolo, dar timp de 4-5 ani cat strang acei bani eu m-am folosit deja de lucrul acela, asa de ce nu facem si cu casa? cati dintre noi strang bani pentru un teren si apoi din ce au sa isi construiasca o casa? pai ce facem? o terminam cand ne apuca batranetea si apoi ne mai bucuram cativa ani de ea si murim? hai ma... asta e situatia la noi. trebuie sa traiasca si bancile ca altfel... eu abia reusesc sa pun bani deoparte pentru cheltuieli neprevazute si concedii. ca in rest. si asa ma chinui.
Ca sa numai zic ca trebuie sa te folosesti de un bun vechi, stricacios, nesigur si in care trebuie sa bagi bani, asta pana ce ii strangi pe ceilalti si sa iti cumperi ceva nou. hai sa facem un calcul simplu.
Daca ai reusi sa pui 800 ron deoparte in 4 ani strangi 8250 de euro. e o suma respectabila pentru o masina, dar suferi atat? iti permiti? rezisti? sau platesti cu credit si dai inapoi la banca 9700 dar te folosesti 4 ani de acel produs? trebuie gandita bine...+ ca banca iti ofera o posibilitate de a asigura acel produs in cazul in care ti se poate intampla ceva, dar trebuie sa mai platesti undeva la 3-4% din suma totala cred
Scoaterea taxei... cea mai populista miscare pe care a facut-o psd pentru ca era o masura care s-a cunoscut peste noapte. Cine a crezut ca e pentru binele populatiei scoaterea taxei merita pe deplin acum teapa pe care a luat-o.
Cat despre o noua taxa, e binevenita din punctul meu de vedere. Tara este sufocata de rable importante in ultimul an. da stiu bla bla romanul nu isi permite o masina noua, dar asa cum romanul a reusit sa se descurce cu taxa se descurca si de acum incolo.
Asa cum toate statele europene lupta impotriva poluarii si a masinilor poluante asa trebuie sa lupte si Romania. Cine si a luat teapa o sa aiba grija cu cine voteaza si ce face pe viitor
Pe mine ma doare-n cot.
Am un euro 2 si un noneuro. Daca e nasol, radiere.
Portita 1 este Bulgaria. Si asa imi doream masina 2.5-3.0, adica supermasina cu superimpozit, dupa legile din Romania.
Daca ma supara tare cu taxele lor, ma duc cu totul in alta tara. Si asta e o tentatie mare.
Este, dar multi nu avem curajul si suntem constrânși
Pe scurt, era normal sa se scoata taxa, pentru ca era ilegala.
Tot la fel de normal e implementarea altei taxe care sa se colecteze de la toti cei ce detin masini, deci prin urmare de la toti ce polueaza.
De la bun inceput (odata cu scoaterea taxei) se discuta implementarea unei noi taxe care sa fie colectata de la toti, problema e ca s-a lasat aceasta marja, de care au abuzat toti, asta insemnand, ca cei ce s-au grabit si-au cumparat masini si s-au grabit sa le inmatriculeze repede, cat nu e taxa, si astfel a dat peste cap tot cu programarile, si acum urmeaza sa profite statul, prin implementarea acelei noi taxe.
Pana la urma, guvernul a trisat, dar problema e a cumparatorului, care a fost naiv.
Nu toti isi permit euro 5, fiecare isi cumpara ce masina isi permite, o foloseste, plateste, aia e.
Era si normal, eu am zis de la bun inceput.
O sa vezi ca astia care au sub Euro 4 o musca de la anul, sau din 2020 cel tarziu. Diesel cica se scoate peste tot pana-n 2025.
Era o logica extrem de buna, scot astia taxa, romanul aduce multe masini ieftine non-euro pana-n euro 3 iar dupa ce s-a atins un nr de masini aduse se baga o taxa de poluare.
Simplu.
E clar si ma bucur ca multi va dati seama de ce se intampla sau se va intampla pe viitor, sunt de acord cu taxele si reducerea poluarii, dar ce ne facem daca ne ia si parcarile ilegale pe care le facem pe trotuare si marginea drumului, unde o sa ne mai parcam masinile? vrei sa te duci undeva, unde o lasi? platesti! asta e un progres totusi si e spre bine zic eu, dar la cum o tot amana ei... eu va zic... le e frica si le e mare frica! de ce se poate intampla, ca romanul nu e prea destept, e chiar prost rau si are mentalitate invechita, iar daca ii iei de la gura, vine si iti da in cap, ca el se crede in jungla si asa s-a invatat sa traiasca, de fapt toti traim intr-o groapa de gunoi (referitor la masini dar mai ales ca si tara)
Era clar ca asa se intampla, mai exact statul nostru trage pentru el, nu pentru popor.
De unde sa faca rost de bani? De la popor.
A fost o momeala, muscata de toata tara.
Parcari?
Nici acum nu sunt, de multe ori sunt nevoit sa-mi pun masina pe trotuar sau 300-400m mai incolo de zona in care vreau sa ajung.
Ma enerveaza mai ales astia cu masini din 97, 98 ca scot un fum frate si au unde parca si astia cu masini ok care nu polueaza in halu' ala parcheaza pe unde apuca.
Tu inca nu ti-ai dat seama ca tot noi platim ca sa curatam Europa de gunoaie? Ei nu platesc nimic, nici ca sa le dezmembreze sau retopeasca. Ni le vand noua. Iar noi... sa ne spalam pe cap cu ele ca tot saraci suntem.
Romanul are o vorba: "Pestele de la cap se impute, dar de la coada se curata". Cum spui tu, problemele incep de sus. Dar tot saracimea de jos plateste. Sau o poti extinde la nivel european: tarile bogate se folosesc de tarile sarace.