Sunt mai multe tipuri.
Regulatoare centrifuge.
la care reglarea se face prin rotirea unor greutati in jurul axei
-Regulatoare de inertie
-Regulator cu arc tip Tolle
-Regulator de inertie
Sa luam pe cel din interiorul unui motor electric,sa zicem.
In primul rand,sa nu fie imbacsit cu praf,partile mobile sa se miste liber,angrenajele sa nu aiba uzura pronuntata,sa fie bine fixat,arcurile la fel,sa nu fie libere,sau degradate deoarece ele sunt calibrate ca la o anunita turatie,sa se destinda,facilitand astfel datorita efectului deolasarii contragreutatilor,ceschiderea sau inchiderea unor contacte electrice,care apoi intervin la scoaterea sau introducerea sub tensiune a unor parti din statorul motorului, in functie de turatia atinsa la un moment dat, detectata de regulatorul mecanico-electric.
Partile componente sa fie bine fixate, organele de comanda, tije care fac contacte electrice (daca sunt) etc..sa nu aiba joc axial sau uzura, sarite, fapt ce ar permite o neconcordanta intre turatie si efectele de reglaj ale regulatorului prin blocarea desfacerii contactelor, intreruperea alimentarii, deci scoaterea din functiune a regulatorului.