anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce dezavantaje aduce o cutie automata?

15 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Nu ai placere sa a fi sofer adevarat, te simti ca un invalid care nu poate schimba vitezele cu un sticker pe geam care atesta discapacitatea. Sant de parere ca o automata e facuta pentru alea care nu sant in stare sa stapaneasca ambriajul si schimbatorul manual

| Simpatic a răspuns (pentru mgtow):

Total de acord cu asta, dar nu numai fetitele astea cu figuri in cap care nu-s in stare sa conduca in vechi o manuala conduc automate ci si multi fatalai "bombardieri" care flutura tigara pe geam ca au o mana libera!

| Simpatic a răspuns:

Schimbul de ulei+filtrul cutiei atunci cand se face
Faptul ca atunci cand se defecteaza costa mult mai mult reparatia ei decat una manuala
Faptul ca schimbarea dublului ambreiaj (in cazul in care vb de o cutie DSG de ex.) este mult mai mare decat la o cutie manuala
Faptul ca majoritatea romanilor cumpara masini rulate cu cutii automate care deja sunt harbuite, altfel daca cumperi o masina noua cutia aia va tine mult si bine!

| mgtow a răspuns (pentru Simpatic):

Cand dispare motorina la masinile mici? Tot aud militieni pe aici cu diesel si ma scoate din sarite, aceeasi alergie o am ca tine la alea pe motorina. Benzina e sfanta

| Simpatic a răspuns (pentru mgtow):

Din pacate cand dispare motorina asta imputita, dispare si benzina pentru ca vor fi doar electricile!
oricum meltenii nu stiu despre cum suna un motor pe benzina v6 de exemplu cum suna fata de unul identic pe motorina.
Pe mine asta ma atrage mai presus de toate eleasticitatea cat si sunetul motorului pe benzina.

| mgtow a răspuns (pentru Simpatic):

Le facem conversia pe curent daca e, cineva zicea ca in RO nu merge sa faci conversie de energie la masina ca nu trece RAR, oricum alea cu GPL au trecut testele nu vad care ar fi baiul la astea pe curent. Nu as vrea sa renunt la gt86 arata prea bine sa o arunc la remat. O sa apara diversi specialisti care o sa transforme masini normale in electrice cand va fi vremea dar sper sa nu coste mult, si am pretentia sa ma tina bateria minim 800km / naspa e ca se duce pe apa sambetei schimbatorul de viteze nu imi place sa merg fara el.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Costul schimbului de ulei.

| Frank51 a răspuns:

Costuri de întreținere mai mari
Cost de inlocuire/reparare mare(de 5x mai mare decât la manuala)

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Salut. Cam in toate cazurile, o cutie automata e mai scumpa de intretinut decat una manuala. Daca cumperi masina second, is sanse ca cutia respectiva sa nu fii fost intretinuta corespunzator si sa bagi bani in reparatii sau schimbarea ei. Service la cutiile este se face cam la 50. 000km. Asta e mai mult de gust dar eu prefer manuala fiindca pot controla exact la ce turatii pot fii si consider ca e mai placut de condus pentru un pasionat.

| suntserios a răspuns (pentru ClaudiuM1997):

E doar o mica curiozitate a mea. Cate automate ai condus si cam cat le ai condus?

| ClaudiuM1997 a răspuns (pentru suntserios):

Salut, avem in curte un Audi A4 2013 2.0 TDI automat de 143cp. Pe langa asta am mai condus un toyota hybrid 1.8 122cp si un touran de 140cp automat. Audi l-am condus fara oprire cam 100km intr-o zi. Nu poti zice ca e o masina prea veche dar pe mine nu ma atrage automata. Masina mea personala e un Seat Exeo 2.0 TDI 143cp manual ( practic e un audi A4 B7 cu motor de B8). As alege in orice moment al zilei masina mea manuala din 2011 decat acel Audi (specific nu are probleme la cutie sau ceva). La fel si tata. Pur si simplu cu o manuala simti mai bine masina, esti mereu la ce turatii vrei, cand vrei sa faci o depasire o poti pregatii din timp. Mai adaug si faptul ca cutia automata la mers normal tine motorul subturat pentru a avea consum mai bun. La benzina nu e mare minune dar la diesel cam se infunda multe. O solutie e sa il pui in modul sport mereu dar deja creste consumul simtitor. Asa cu manuala pot merge mereu peste 2000/rot pentru a ma asigura ca motorul nu se infunda. Bafta!

| suntserios a răspuns (pentru ClaudiuM1997):

Sa stiii caorice cutie automata cat de cat decenta iti permite sa faci tot ce ai descris tu mai sus acolo. Si nu esti pilot de teste la formula 1 sa simti masina... in 200.000 km condusi pana acum nu am avut niciodata nevoie sa simt masina cu cutia manuala. Ba mai mult ma incurcat in depasiri... foarte periculos sa isi o mana de pe volan la 100 km la ora pe drumuri de nivelate ca sa schimbi treapta.

| relian a răspuns (pentru ClaudiuM1997):

Daca aveti tigai normal ce sa depasesti laughing glumesc dar ia-ti una pe benzina si dupa mai vorbim ok? Ma refer cu transmisie automata dar pe benzina si dupa mai vii sa spui ce ai scris pe aici.
Dar te asigur ca si la diesel te bate aia automata cand vrei tu,la condus, la depasire la orice.
Nu simti masina? Ha ha asta chiar cai buna, pai aia e ca o simti mai bine, asta pentru ca esti mai atent la masina, nu mai bagi si scoti tot timpul.
Tine motoru subturat laughing de unde le scoti omule, frate ce balarii mai pot unia scoate te si minunezi.
Am o intrebare pentru tine.De ce masinile de lux sunt fabricate direct cu transmisie automata?
Deci asa is fabricate, daca vrei a=manuala trebuie tu sa dai comanda, se fabrica asa de ce anume? Vas slabe, cas subturate laughing nu stii despre ce anume vorbesti.
Mergi cu aia manuala cu peste 2 mii rpm cand? Pai si aia automata merge la fel dar depinde cu ce viteza te deplasezi. Iara daca tu mergi la pas si dai cu 2 mii dai sanatos laughing e fix problema ta.
Si mai afla ca masina turata prea mult se uzeaza mai rapid, asta in caz ca nu stiai.

| badpanda a răspuns:

Niciunul.
Uleiul trebuie inlocuit si la una manuala, chiar daca unii inca nu au auzit.
Probleme au si cutiile manuale, costa la fel sa desfaci o cutie manuala sau una automata.Cine nu stie sa sune la cutiideviteze.ro.
Am doua masini in familie ambele automate,
si depasesc lejer pasionati de manuale in orice conditii.

| lembraumatei a răspuns:

Frana de motor nu este la fel de eficienta ca la cutia de viteza manuala, la o coborare prelungita turatia poate creste destul de mult. Sunt soferi care aleg sa cupleze in modul manual la coborarea in panta pentru a putea stapani mai bine vehiculul.

Întrebări similare