Dezavantajul 'teoretic' ar fi uzura mai crescuta a motorului, si puterea mai mica atunci cand mergi pe gaz.
Practic, motoarele din prezent nu se uzeaza decat dupa sute de mii de km, deci efectele GPL-ului nu apuca sa se simta.
Cel mai mare dezavantaj cred ca este spatiul ocupat de butelie.
In rest ai doar avantaje, costuri de deplasare mici, emisii mult mai mici, revizii mai ieftine decat la masinile diesel.
Greutate in plus, asta ar fi dezavantajul si daca ti-o monteaza Gigel Mirel si Dorel atunci n-o duci bine, ba miroase a gaz in masina, ba nu stiu ce, ba nu stiu cum, eu am instalatie de la Landi Renzo, a fost montata la un service autorizat, oamenii au dat dovada de profesionalism, au facut totul cum trebuie, desi am breck nu miroase a gaz, rezervorul fiind in locul rotii de rezerva, in portbagaj, spatiul este comun cu habitaclul, nu este ca la o berlina sa fie izolat si tot nu miroase a gaz in masina deci nu te lua dupa cei ce zic de treburi de astea ca nu se aplica in toate cazurile!
Acum alt dezavantaj, cel putin pentru mine, dupa 5 ani de Landi Renzo cred ca mi s-a dus un injector de gaz, imi merge cateodata in suturi si asta doar pe gpl, ei bine in 5 ani... costa undeva la 1000 de lei rampa cu 4 injectoare, bun, alt dezavantaj ar fi ca daca nu faci multi km nu-ti scoti banii pe investitia facuta! La 10 ani se schimba rezervorul, puterea scade cu 10% doar cand mergi pe gpl, eu cum o duc naspa cu injectorul ala, daca am AC pornit, masina incarcata mai si urc o panta 12% si am sub 2500 rpm incepe sa mearga in suturi pana imi moare motorul daca o las. pe benzina o urc la relanti, cat despre gaz. mda. Daca aveam injectoarele calumea nu aveam treaba, in fine... ii dau 6k rpm pe gaz si nu a facut poc, din 98 a mea tot pe gpl merge, i-am schimbat instalatia gpl cu totul acum 5 ani deoarece cu aia veche mergea pe gaz cand avea chef.
Recomand GPL-ul daca faci multi km sa-ti poti scoate banii pe investitie, trebuie sa tii cont ca iti ocupa spatiu in portbagaj sau daca il pui in locul rotii de rezerva atunci roata de rezerva va sta in portbagaj, mi-am luat un compresior de la auchan, 100 de lei sa nu mai stau cu dita mai roata in portbagaj, prima data cand l-am folosit a iesit fum din el, mai ca sa ia foc nu merita, iti iei o roata de aia ingusta de mergi cu maxim 80 km/h si aia-i!
2 lei/litrul de gaz, sa tot mergi cu masina! a mea pe benzina ia 7.5 daca merg economic, 8.5-9 daca merg sportiv, pe gpl mi-a luat maxim 12 cand am mers sportiv, dar numai in forja, schimbam pe la 6k rpm si dealuri si de toate, asa la mers combinat, normal si forja 10% economic undeva la 9%, totusi merita, 20 de lei/100 km sa tot mergi!
Stanmariusvasile întreabă: