Ziceai mai jos : Am schimbat discul ( patina) și placa de presiune și am văzut ca la plecare vibrează un pic. Am skoda fabia combi 1.2 diesel. "
Fara rulment de presiune? kitul complet este disc+placa+rulment
Vibratia poate fi de la volant!
Volantul se putea vedea chiar si din ochi daca este in stare buna sau nu, atunci cand s-a dat ambreiajul jos.
Desigur ca atunci cand volantul (volanta) este uzat prezinta niste simptome specifice, diferite de ambreiajul pe duca care de obicei patineaza.
Ti-au spus colegii mai jos diferenta dintre volanta dubla si cea simpla.
Mai putin persoana care in opinia mea a gresit cu preturile, nu stiu la ce marci si masini s-a referit el dar il asigur ca la masini noi pana in 30k euro -adica masini decente- nu exista volanta simpla fie ea si aftermarket care sa coste 300 de lei! Nici daca ar fi facute in China!
Conduc de ani de zile in special motoare aspirate care nu au cine stie ce cuplu si da vin cu volanta simpla
La masina actuala pe care o am kitul ambreiaj este 1100 lei aftermarket respectiv 2400 lei OEM, cu siguranta volantul sare de 1100 de lei neoriginal, nici nu imi bat capul cat e pe original pentru ca nu cred ca o voi schimba vreodata
Regula nescrisa ne invata ca volantul masa dubla se foloseste in special la masinile turbo, datorita cuplului mare pe care trebuie sa-l "atenueze", de aceea toate diselurile au volanta masa dubla, chiar si dieseluri fara valente sport
Motoarele de cilindree si cuplu relativ mic au masa simpla, asta o intalnim in special pe benzinare, pentru ca la aspirat volanta nu primeste soc la turatii mici, cuplul maxim fiind atins la turatii mai mari, la diesel si cuplul la relanti este mai mare nu?
Diferenta este in pretul pieselor, atat
La condus nu vei sesiza diferentele.
Volanta cu masa dubla se schimba frecvent, din cauza ca in ea se regasesc niste arcuri de amortizare a socurilor, care cedeaza destul de repede. La ambreiajele cu masa simpla, aceste arcuri se regasesc pe discul de ambreiaj, intr-o forma mai simpla (si mai ieftina).
Volantele cu masa dubla s-au pus in principiu pe masinile cu putere ceva mai mare, dar usor usor au inceput sa echipeze toate motoarele, inclusiv cele pe care se monteaza transmisie automata.
Cum spuneam, pentru sofer nu e nimic diferit, se simte volanta cu masa dubla doar cand incepe sa bata, iar service-ul iti spune ca te costa peste 3000 de lei un kit de ambreiaj, fata de vreo 1000 de lei, cat costa un kit pentru masa simpla.
Ce stiu asa ca idee, volante mari se bagau la motoarele cu putini cilindri, pentru ca alea ar putea sa vibreze destul de mult.
Bine stiam asta la motoare cu 2 cilindri, la masini uite ca nu stiu, acu aud la tine chestia asta.
Banui ca o masina, sau la o masina este bun ce are pe ea din fabrica,, ca de ar fi fost altceva mai bun, iar fi bagat.
Diferenta estde ca una e mai groasa. Diferenta la plecare de pe loc? Nu stiu daca o fi ceva diferenta, cum am spus piesele is calculate de cei care proiecteaza motoare, nu de noi pe aici sau de mecanicii care se dau mari cunoscatori in alea motoarelor, deja aia stiu sa si proiecteze motoare ca de altfel si unia pe intra pe aici si se dau mari cunoscatori.
Ma intreb, astia, dce ce oare nu ior fi luat firmekle astea ce fac masini ori poate ca nu vor ei, is prea buni
E exact ce spune, masă dublă. Sunt 2 discuri legate între ele printr-un mecanism destul de complex.
Volantul cu masă dublă e mult mai rafinat, amortizează mult mai bine vibrațiile și șocurile, tocmai de asta a fost conceput, deci la plecare de pe loc va fi mai finuț față de volantul cu masă simplă.
Volanta cu masă dublă e folosită la motoare diesel că au cuplu mare la turație mică.
Masa dubla porneste de pe loc mai fin. Nu zmuceste si costa dublu sau triplu depinde de masina.
In general o volanta simpla este cam 300 de lei, dar cele duble pornesc de la 1000.