Pe scurt, diferentialul este o componenta a cutiei de viteze care permite rotilor sa se invarta cu turatii diferite. Principiul de functionare este explicat pe intelesul tuturor in filmuletul urmator:
http://www.youtube.com/watch?v=SPoxAWBYhik
Cuvantul poate avea mai multe acceptiuni, depinde de domeniu. Aici: http://dexonline.ro/definitie/diferențial ai toate sensurile.
Pai dacă vorbim de difernţialul de la maşină atunci, un diferenţial compensează turaţiile diferite ale roţilor la nivelul osiilor antrenate. Turaţiile diferite ale roţilor apar în cazul în care, la rularea în viraj, roţile unei axe parcurg distanţe diferite. Astfel, de exemplu roata din exteriorul virajului se roteşte mai repede în comparaţie cu cea din interior. Echilibrarea turaţiei la nivelul axelor antrenate este realizată în majoritatea situaţiilor de un diferenţial cu angrenaj conic. Un diferenţial de blocare previne răsucirea total liberă a unei roţi şi transferă forţa asupra roţii cu o tracţiune superioară.
Bună. Presupun că te referi la o parte componentă a unei mașini pentru că un diferenţial compensează turaţiile diferite ale roţilor la nivelul osiilor antrenate. Turaţiile diferite ale roţilor apar în cazul în care, la rularea în viraj, roţile unei axe parcurg distanţe diferite. Astfel, de exemplu roata din exteriorul virajului se roteşte mai repede în comparaţie cu cea din interior. Echilibrarea turaţiei la nivelul axelor antrenate este realizată în majoritatea situaţiilor de un diferenţial cu angrenaj conic. Un diferenţial de blocare previne răsucirea total liberă a unei roţi şi transferă forţa asupra roţii cu o tracţiune superioară.