Orice nu autorizeaza la RAR si luminile asemanatoare patrulelor oficiale: ambulanta, pompieri, etc. adica stroboscoape (parca asa le zice). orice modificare la lumini, caroserie, anvelope ce nu este autorizata RAR si nu are asemenea foaie la un control de rutina = ilegal. de la contraventie pana la infractiune
Unele lucruri sunt bune cu rahat pe ele cum e la Rromani. eu nu as vrea sa merg pe strada cu bulangii cu stroboscoape de politie ca li se pare ok. sau xenon pe far cu lighean care te orbeste noaptea ca ei nu au auzit de far cu lupa sau sticla sa disperseze lumina cum trebuie daca e pe lighean. sau jante de 22 care stau stramb pe osie. un prost ca asta am vazut in Bucov langa Ploiesti. bmw 2010 cu jante de 22 neautorizate la 200 au facut poc. si s-a dus in vizita cu masina in casa unuia. 3 morti si daunele aluia nu i le repara nimeni. de ce? ca masina nu suporta anvelopele alea, ceva la sistemul rotii (nu ma pricep la mecanica) s-a stricat de la presiunea proasta a geometriei rotilor si pac. si ca astia sunt zilnic la TV. tobe de nu poti sa dormi neomologate si multe alte tampenii gen spoilere de plastic ieftin lipite cu poxipol. la 40 de grade afara alea se dezlipesc si bafta la pupat piesele masinii din fata ta.
traind in Rromania vezi tot felul de inventii pe drumuri. si biciclisti pe banda a2a. ca ei "circuleaza" cu viteza. pe banda 1 prosti cu 40 la ora, pe banda 2 biciclisti. in concluzie tragem pe dreapta si gasim o prostituata vreo 20 de minute...
Xenon poti sa pui si fara autorizatie rar, la fel si LSD (lambo system doors). treaba cu schimbatul culorii nu e ok, daca faci ceva nu pot identifica vehiculul si daca ai o masina comuna cu un nr de inmatriculare comun raman autoritatile in aer. deci aici nu sunt de acord. asa daca te ia la RAR in carti, stiu de unde sa te ia cand o comiti. la fel si cu tatuajele. daca nu depaseste diferenta de culoare 50% (parca atat e in lege) poti sa faci ce vrei.
de ex folii. alea le poti pune cu un certificat de autenticitate dat de cel ce le pune. si schimba culoarea in talon, legal, fara sa treci pe la RAR.
RAR autorizeaza schimburile de motor daca sunt facute pe un temei bun. adica nu pui motor de 8 litri pe o masina de 1100 kg ca vrei tu, asa nu. dar daca ti-a crapat motorul, daca ai probleme, atunci iti dau actele pentru schimbare.
nu mai fii asa de razvratit impotriva RAR. eu am avut smart cu motor de hayabusa facuta de niste nebuni in curte si RAR mi-au dat. nu m-a lasat la politie sa o inmatriculez. asa ca ma jucam pe drumuri forestiere 1-2 luni si am dat-o pe piese...
Hai sa va linistesc, in Italia nici macar nu este trecuta culoarera in cartea masinii, pe cand in Romania mai dai si bani sa ti-o schimbi, voi sunteti de vina ca nu va implicati pentru proiecte legislative, ca nu le cereti, muriti in genunchi!
Cred ca ar fi mai simpla lista lucrurilor care sunt legale, in materie de tuning.
Ilegale din start sunt xenoanele pe faruri fara lupe, geamurile fumurii neautorizate, jantele de alta dimensiune decat cele prevazute de producatorul masinii, schimbarea motorului fara omologare, sunetul prea puternic (fie ca-i de la toba sau muzica), stopurile/farurile vopsite sau foliate, si multe altele.
Motorul poti sa-l schimbi, doar ca motorul nou nu trebuie sa fie mai puternic sau mai slab cu 30% fata de vechiul motor. adica daca vechiul motor are 100CP nu poti monta motor de 131CP sau sub 70CP
Legale sunt toate dispozitivile ce au omologare rar si sunt montate intr-un service autorizat.
este de bun simt sa fie asa, pentru ca altfel soselele vor fi pline de handicapati ce isi tuneaza masina in fata blocului.
KhEm întreabă: