Depinde de regimul de circulat.
La mine e clar: urban si mixt, benzinarele mananca mult. Extraurban, benzinarele mi-au consumat mai putin decat toate dieselurile pe care le-am avut.
La benzinar ai avantajul sportivitatii fara diferente de consum; pe scurt, daca pleci nervos sau frumos, daca mergi cu 100 constant sau 150, benzinarul nu are cresteri mari de consum. Pe cand la diesel, daca mergi 20km dintr-un drum de 200km cu peste 160, iti mananca o medie de 6-7% pe traseul respectiv.
Eu ma cam gandesc sa renunt la diesel, in favoarea unui benzinar de mijloc (limuzina 1.6-1.8).
Daca as lua benzinar ar fi un golf 5 Gti, in locul unui golf 6 tdi euro5
Eu unul nu ma mai uit la hatch.
Am luat recent una - si nu panarama de Golf - are suspensie geniala, motor potent, dar caroseria mi se pare o panarama, urasc stilul compact. O sa ma orientez doar spre limuzine, de acum. Mi-am fixat standardele.
De la VAG, as vrea un Passat 2.0 TFSI, ideal cu DSG + padele. Nu e Passat o limuzina foarte reusita, dar combinatia aia ar fi perfecta.
Faza e ca m-ar rupe consumul la un 2. 0tfsi, si norma de poluare. E4 benzina, sau e5 diesel. As merge pe euro5...
Ambele au plusuri si minusuri, la diesel in cele mai multe cazuri au turbina, poate pica, injectoare si alte cele, benzinarele cele mai multe fiind aspirate natural sunt mai fiabile, dar ca putere la motoare mici : 1.2 1.4 1.5 pana cam pe la 2.0 2.2 dieselul imi pare mai puternic, trage mai tare din cauza cuplului, parerea mea. de exemplu e46 320d 0-100 8.9 sec 320i 9.9 sec. Daca motorul este intretinut corespunzator, ambele sunt ok. Daca te uiti din punct de vedere al consumului benzina pierde la drumuri lungi, in oras cam tot aia e. Daca vrei o masia peste 2005 iti recomand benzinar, nu o sa ai probleme cu legile pe care or sa le introduca astea la un moment dat, polueaza mai putin, nu ai filtru de particule, motorul este cam in continuare aspirat natural. Sunt multe de zis, daca ai suficienti bani uitate la o electrica, asta-i viitorul!