Stefan
| Stefan a întrebat:

Ce este o turbosuflanta?

Răspuns Câştigător
| covexrobu a răspuns:

Turbosuflanta este o piesa in forma de melc. Care are un rotor si 2 palete ca la ventilator. una este actionata de gazele de la esapament si in miscarea lui antreneaza si cealalta parte cu palete si depinde de turatia motorului. De obicei la masinile diesel turbosuflanta intra in actiune la 2000 de turatii. Ea foloseste pentru marirea puterii motorului si reduce intr-o oarecare masura consumul. Este ca si cum ai sufla cu un compresor intr-un foc la gratar aceeasi idee este.

14 răspunsuri:
| Rizer a răspuns:

In urma activitatii desfasurate la serviceurile auto din Romania am observat ca toata lumea face ochii mari cand mecanicul ii spune clientului ca turbosuflanta lui are probleme. Intrebarea fireasca este: "Se poate repara turbosuflanta mea?" Raspunsul pe masura: "Stiu ca se pot repara, dar nu stiu unde si nu stiu ce garanatie poti avea la o turbosuflanta reparata". Cei ce repara turbosuflante zic nu au avut cazuri in care clientul sa se planga de turbosuflantele sale.

Este adevarat ca se vand kituri de reparatie pentru turbosuflante. Turbosuflanta trebuie "echilibrata", utilajele pentru aceasta operatiune sunt foarte scumpe si nu se stie daca profiturile vor acoperi investitiile (unele firme au utilaje care antreneaza turbosuflanta reparata pentru a verifica daca nu cedeaza axul care a fost schimbat, dar asta nu este un test care ar garanta ca turbosuflanta va functiona o durata rezonabila de timp). Posesorii de asemenea utilaje vand turbosuflantele sale nu numai in tara ci si la export, altfel nu ar merita investitia. Ei expun corpul turbosuflantelor la diferite bai chimice si dupa tratare ele arata ca si noi (aceasta operatie incearca s-o faca si cei care repara turbinele sau mai simplu le vopsesc). Piesele din interior sunt cumparate de la producatorii "de original" a acestor turbosuflante. De regula obtin si licente de reconditionare de la producatorul original. Aceste turbosuflate sunt numite reconditionate, ele nu se deosebesc cu numic de cele noi, atat calitativ cat si vizual. Acest tip de turbosuflante adesea este comercializat in diferite tari din care face parte si Romania ca "turbosuflanta noua".
In ultima perioada fabricarea pieselor auto tinde tot mai mult spre China si India. Asa ca probabilitatea de a cumpara o turbosuflanta chinezeasca intr-o cutie "originala" este tot mai mare. Aici si apare dilema de a cumpara o turbosuflanta noua sau una reconditionata? Oricum n-o sa faceti diferenta intre ele. Fabricile care se ocupa de reconditionarea turbosuflantelor reconditioneaza doar turbinele de prima echipare, altfel nu pot da garantia de 2 ani deoarece piesele de la un producator nu se vor potrivi perfect pe turbosuflanta altui producator si turbina nu va functiona la parametrii standard.

| Bella_8285 a răspuns:

Buna stefan!

Este o suflanta cu rotor de mare viteza de rotatie, actionata de o turbina cu vapori sau cu gaze.

Pa, pa!

| kathessa a răspuns:

Suflanta cu rotor, cu mare viteza de rotatie. E actionata de o turbina cu vapori sau gaze.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| Oprea a răspuns:

Turbosuflantele sunt de mai multe feluri... din cate stiam eu la majoritatea masinilor este cu geometrie variabila...sau cel putin la modele mai noi de diesel-uri asa este...intra turbosuflanta atunci cand crede ca masina este in sarcina si are nevoie de putere...la 1000rpm sau la 3000rpm

| beny a răspuns:

Ceau. Desigur raspunsurile de mai sus sunt adevarate dar au uitat sa precizeze ca turbo suflanta se folosesc numai la motoarele Turbo Diesel happy

| stejarandrey a răspuns:

Intr. un singur cuvant Turbo :X

Alte răspunsuri
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Oricum nu este adevarat ca turbosuflanta este doar pentru motoare disel. exista si pentru benzina

Alte răspunsuri
Alte răspunsuri
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Turbocompresoarele sunt sisteme de inductie fortata. Ele comprima aerul care intra in motor. Avantajul comprimarii aerului este ca ii permite motorului sa introduca mai mult aer in cilindru, iar mai mult aer inseamna si ca mai mult combustibil poate fi introdus. Prin urmare se obtine o putere mai mare cu fiecare explozie din fiecare cilindru. Un motor dotat cu turbo produce mai multa putere decat acelasi motor fara turbo. Turbina poate creste semnificativ raportul putere-greutate al masinii.

Pentru a obtine acest efect, turbocompresorul foloseste gazele de esapament de la motor pentru a invarti o turbina care la randul ei invarte o pompa de aer. Turbina din turbocompresor se invarte la viteze de pana la 150.000 rotatii pe minut (rpm). De aproximativ 30 ori mai repede decat orice motor de masina poate sa functioneze. Din moment ce este legat la sistemul de evacuare, temperatura in turbina este de asemenea foarte ridicata.

Bazele
Una dintre cele mai eficiente metode de a scoate dintr-un motor mai multa putere este sa maresti cantitatea de combustibil si de aer pe care o arde. O cale de a face acest lucru este sa se adauge cilindri sau sa se faca cilindri mai mari. Uneori aceste schimbari nu sunt posibile? asa ca un turbocompresor poate fi o solutie mai simpla, compacta si in special poate fi adaugat dupa achizitia masinii.

Alte răspunsuri
Întrebări similare