Masina are mai multe pistoane. pistoanele sunt cele care angreneaza arborele motorului sa se invarta.injectoarele in cazul motoarelor diesel pulverireza motorina in capatul pistoanelor iar aceasta prin explozia care are loc atunci cand arde impinge pistonul in jos si invarte arborele cotit.
cam asa functioneaza : http://www.youtube.com/......ttp?/watch fundita?
Un piston este un organ de mașină, care are o mișcare rectilinie alternativă într-un cilindru și care servește la închiderea unui spațiu de volum variabil al cilindrului, umplut cu aer, amestec carburant sau cu un fluid sub presiune.
Un piston este un organ de mașină, care are o mișcare rectilinie alternativă într-un cilindru și care servește la închiderea unui spațiu de volum variabil al cilindrului, umplut cu aer, amestec carburant sau cu un fluid sub presiune. [1] Pistonul e folosit pentru transformarea energiei interne în lucru mecanic la mașinile motoare, sau invers, la mașinile generatoare. În primul caz pistonul este acționat de energia internă, iar în al doilea el acționează asupra aerului sau fluidului (compresor, motor hidraulic). De obicei pistonul este cuplat la un mecanism bielă-manivelă, care transformă mișcarea rectilinie în mișcare circulară (la motoare) și invers (la pompe). Pistonul este utilizat ca element constructiv și în realizarea pompelor cu piston, care se aseamănă ca principiu de funcționare cu compresoarele. Pistoanele sunt fabricate mai ales din fontă turnată sau din aliaje metalice ușoare, care au proprietăți stabile la încălzire.
La mașinile termice la care distribuția se face prin ferestre, pistonul are și funcția de a le deschide sau închide.