Fire de bumbac sau celuloza folosite ca batatura (sustinere) in tesaturi.
In limbaj IT este un un programel care face ceva.
Software-ul, (sau programul) este acea parte a unui sistem de calcul, ce consta in instructiuni si comenzi, care completeaza partea hardware (componentele fizice), si uneori o controleaza (daca ne gandim la BIOS, drivere, etc).
Exemple de software:
---sisteme de operare (Windows, OSX, IOS, Blackberry OS, Android, ...sau miile de distributii Linux)
programe cu destinatii diverse, dau doar cateva exemple:
---aplicatii office, precum Microsoft Office,
---aplicatii de editare foto sau video, precum Photoshop, Gimp, Adobe Premiere, Sony Vegas, Blender,...
---aplicatii de proiectare arhitecturala, precum Archicad, Revit Architecture, Chief Architect...
---aplicatii de proiectare 3D, precum SolidWorks, CATIA, CREO Parametric sau Inventor
---aplicatii pentru creat muzica: Fruity Loops, Reason, Cubase
---sau banalele playere audio si video sau pentru imagini, majoritatea gratuite, precum: Irfan View, AIMP, VLC Player, POT Player...
---BIOS-ul placii de baza si driverele componentelor fizice
---jocurile de PC, console, etc...
etc etc
Stage 1 se refera la modificari doar din software, care asigura un castig optim de putere si scadere a consumului, fara a afecta normele de poluare.
Pentru stage 2 se modifica cel putin evacuarea prin anularea dpf si/sau inlocuirea catalizatorului cu unul sport, si in functie de caz, marirea downpipe-ului, astfel incat gazele au un traseu cat mai liber, fara a fi gatuite. Aceasta permite o exploatare mai eficienta a motorului, ceea ce se traduce prin putere mai mare si consum redus.
De asemenea, software-ul stage 2 se poate face dupa preferinte, mai agresiv sau mai conservativ.
Alte modificari ce se incadreaza la stage 2 sunt: Intercooler marit, evacuare marita sau directa, admisie, etc
Sursa: http://www.dyno-tuning.ro/intrebari_frecvente.php
Softul ( stage 1 ) la o masina reprezinta resoftarea puterii masinii, cel care resofteaza scriind un soft cu putere mai mare. stage 2 reprezinta modificarea propriu-zisa a unor componente ale masinii : turbina, intercooler, evacuare etc.